maandag 19 september 2011

De vier pyramides

Vandaag kreeg ik de envelop van de Rijk Zwaan Loop binnen, met als inhoud een brief met instructies en als bijlagen een startnummer en chip. Aanstaande zaterdag kan dus in 's Gravenzande op die inmiddels klassieke 10 EM gestart worden.

Vanavond weer getraind met de groep. Vijf dames en twee heren (ik reken mijzelf voor het gemak ook maar als heer mee). Namen? Ilse, Ellen, Ellis, Katelijne, Eveline. En Jos en ik. Geen trainer deze avond, alhoewel Ilse die honneurs een beetje waarnam. Het parcours voerde door de duinen en een stuk strand richting Kijkduin. Het was erg mooi op het strand, met de lichtval van een net-niet ondergaande zon op de lopers.

Het werd een heerlijk pittig loopje van pakweg 75 minuten, met vier pyramides van 0,5/1/1,5/1/0,5 minuut snel, met 30 seconden rust tussen de tempo's en 5 minuten rust tussen de series. De hele tijd ging het hellinkje op, hellinkje af, en ofschoon klimmen niet mijn ding is, ging het als een trein. Dat gold ook voor de tempo's. Kortom: ik heb het zelf als een erg fijne training ervaren. Pittig en toch niet echt zwaar. En dat na die 2 uur en 50 minuten van twee dagen terug, het geeft aan dat er met de vorm niets mis is. Ook op de terugweg naar huis had ik nog 'goede benen' die mij - voor mijn doen - snel lieten voortbewegen.

Geen opmerkingen: