donderdag 22 september 2011

Lekkâh Sperâh

Nou, dat ging weer lekker gisteravond. Voor de vierde dag op rij ging ik in de benen, en aan het eind van die benen zaten loopschoenen. Op het programma stond een duurloop met enkele (vier, vijf) versnellingen van twee tot vier minuten (schat ik nu zomaar in).  Ik heb het niet bijgehouden, bovendien ben ik vergeten mijn garmin in te drukken. Nee, ik kan niet zeggen dat ik de meest systematische/schematische mens op deez' aard ben...;-).

Maar hoe dan ook: het ging wederom lekker. Mooi parcours door de duinen. Bij aanvang van de training voelden de benen nog wel een tikje 'zwaar' of vermoeid van de trainingen van de afgelopen dagen, maar bij de tempo's ging het als een speer. Niet dat ik de allersnelste was (zou ook een beetje raar zijn als 63-jarige), want de jonge dames (vanavond vooral Yvette en Ellen) zijn ware 'kanonnen' (of 'Diesels', dat is een betere aanduiding) en good old Cor van Veen (ooit goed voor '34-ers' op de 10 km) liet ook zo nu en dan iedereen zijn rug en hielen zien. En dat terwijl hij niet eens zo veel traint, hij is pas verhuisd en opnieuw vader geworden.

Onze groep (vandaag: Cor, Fred, Ton, Gerard, Yvette, Ilse, Ellis, Eveline, Ellen, Anja en een nieuwe (jonge) dame uit een andere groep, triathlete Linda) had er hoe dan ook 'zin an'. Trainer Wim, die zo nu en dan weer meeloopt maar vandaag toch weer de fiets had genomen, mag trots zijn op zijn pupillen. Ik heb het dan vooral over die sterke snelle ambitieuze dames uiteraard. Het is mij een eer en genoegen dat ik nog in staat ben om met deze groep te mogen (en vooral te kunnen) meelopen!

Na afloop de drankjes, biertjes enzovoorts. En appeltaart, want Gerard had die nog meegenomen in verband met zijn verjaardag eind augustus. Het ging er in als appeltaart. Gekletst over de komende Berenloop, een aantal gaat nog steeds voor de marathon, en er is gepraat over de culinaire mogelijkheden op Terschelling. Ook niet onbelangrijk! Even later, bij de andere Haag-vrienden, ging het over het trainingsweekend in Hoenderloo een week later. November belooft alleen om die reden al een leuke gezellige en sportieve maand te worden!

Geen opmerkingen: