donderdag 5 januari 2012

Voor de storm uit

Pfoei, de buienradar beloofde niet veel goeds: het westen van ons land zou heel wat water en wind te verwerken krijgen deze woensdag, vooral later in de avond. Echter in de vooravond zou het meevallen. Dat was betrekkelijk, want toen ik om zes uur thuiskwam viel er al aardig wat hemelwater. Ik kleedde mij om en besloot wat eerder te gaan trainen. In mijn eentje, ja. Lijkt wat asociaal maar dat viel wel mee, naderhand heb ik de schade ingehaald. Weer even een snelle blik op de buienradar geworpen: héé, tussen 18.25 en 19.10 uur geen onheilspellende grijze of, erger nog, blauwe, oranje of paarse plekken boven Den Haag. Later wel! Dus het was letterlijk een kwestie van tussen de druppels doorlopen om droog te blijven.

Gek toch, vroeger (daar komt-ie weer!) kon het weer mij niet ruig of slecht genoeg zijn: storm, sneeuw, zelfs regen, het deerde mij niet. Lekker juist, dat afzien! Maar tegenwoordig hoeft het voor mij niet. Nou ja, storm en sneeuw, allah, maar regen: ik vind het maar niks.

Maar goed, ik ging dus lopen en het ging best lekker, het werd een pittig duurloopje van pakweg 70 minuten. Het tempo was voor mijn gevoel behoorlijk, en er zat op het laatst zelfs een versnellingsloopje van vier minuten in. En het bleef zo goed als droog! De route? Tja, waarom vergeet ik nou steeds mijn horloge in te stellen, dan hoef ik alleen maar het routekaartje te downloaden. Heb ik meteen een plaatje bij dit praatje. Maar ik kan het ook wel opschrijven. De route liep van de Zonnebloemstraat linksaf de Bosjes van Pex in, op het pad parallel aan de Sportlaan, en zo liep ik door naar Meer en Bosch. Daar heb ik een stukje doorgelopen tot aan de Laan van Meerdervoort, van daaruit naar de Ockenburghstraat in oostelijke richting en bij de Monsterseweg naar rechts, brug over weer naar rechts landgoed Ockenburgh in en daarna langs de puinduinen en via de Laan van Meerdervoort weer terug naar huis. Bent u nog wakker? Tja, voortaan toch maar een plaatje van het kaartje...
Na afloop van de training - want ja, zo zijn we ook wel weer - uiteraard gedouchd, wat achter de pc gezeten, soep gegeten, koffie gezet en gedronken, regenpak aan en naar de club. Het was tegen half tien inmiddels en het regende behoorlijk, dus dat pak was bepaald geen overbodige luxe. Bij de club was het ouderwets gezellig, al waren de meeste mensen van Groep 5 al naar huis en had Wim, onze trainer, nog een appeltje met mij te schillen.


Dat bleek een behoorlijk zuur appeltje, want er was geen goed verslag met foto's van het afgelopen - zeer geslaagde - trainingsweekend in Hoenderloo in het clubblad opgenomen. Ik had het beloofd en inderdaad, er was iets misgegaan. Ik had er wel iets over geschreven op mijn eigen weblog en ook de uitslagen die ik van Wim had gekregen zijn op de website geplaatst, maar in het blad is een en ander onderbelicht gebleven. Foutje, niet bedankt...

Verder nog wat nieuwjaarswensen uitgewisseld met deze en gene en wat biertjes gedronken. Terug naar huis was het gelukkig droog, en ook de wind viel (nog) mee. Maar de nacht is nog lang en er komt wel het een en ander aan storm en regen deze kant op...

4 opmerkingen:

archiefpaul zei

Hoi Fred, misschien zou je aan Wim kunnen vragen of hij je aan een straftraining wil onderwerpen? Tegen de wind in over het droge strand naar Hoek van Holland of zo.

curly is running zei

Toch een droog asociaal rondje in een lekker tempo.

koen Martens zei

Wat heb ik te doen met de Hollandse kust runners.
Hier kan geen heuvelrating tegen op Fred.

koen Martens zei

training