woensdag 8 februari 2012

The Train



Gistermiddag maakte ik iets mee waar veel kleine jongetjes jaloers op zouden zijn. Dat wil zeggen, de jongetjes die 'in mijn tijd' klein waren.

Wat was het geval? Ik liep die middag vanuit mijn werk naar station Hilversum Noord. Mooi op tijd om de trein te pakken. Wel van belang want die intercity zou vanwege de tijdelijke Winterdienstregeling twee keer per uur naar Utrecht gaan. Echter was ik amper bij het perron, of ik zag de trein al staan! Dat werd rennen geblazen, tegen beter weten in. Inderdaad zag ik dat de deuren al gesloten waren maar ik bleef toch doorrennen. Zwaaide opeens aan de voorkant van de trein de deur van de cabine open en wenkte de machinist mij. "Kom, als je bij mij instapt kun je nog mee!" Dat liet ik mij geen twee keer zeggen natuurlijk.

Eenmaal in de cabine vroeg ik of ik een foto mocht maken. Je staat per slot van rekening niet elke dag in de cockpit van een trein. Nou dat was geen probleem, maar wel snel want we waren alweer bijna bij het volgende station.

Charme-offensief van de NS na alle vertragingen van de afgelopen week? Of gewoon een toffe individuele actie? Hoe dan ook, het was wel een grappige gebeurtenis die van korte duur was, want drie minuten later, op het volgende station (Hilversum) stapte ik uit en liep naar achteren voor een normale coupé.

Geen opmerkingen: