maandag 14 januari 2013

Toch nog winter...

Ziezo, en nu weer een positief bericht. Dat heb ik vooral aan Dick Witmont te danken, die vandaag op FB berichtte hoe heerlijk lopen het was door het besneeuwde duinlandschap. Verrassend voor mij, want in Hilversum was er tot dusver geen vlokje gevallen vandaag. Ik kreeg er zowaar zin in! Sterker nog, direct na thuiskomst trok ik mijn loopspullen aan en ging op weg voor een duurloopje.

Het was vijf over zes dat ik huis en CV verliet, wat op de helft van januari betekent dat het al donker was. Maar het was heerlijk lopen door de sneeuw, eerlijk is braaf. Moet wel de kanttekening maken dat het hier en daar behoorlijk, nee, extreem glad was dus het was uitkijken geblazen. Vandaar dat het een heel rustig duurloopje werd.


Zeker de ingang van sportpark Laan van Poot was omgetoverd tot een spiegelende ijsbaan. Ik maak mij sterk dat er deze avond menige valpartij heeft plaatsgevonden. Eigenlijk stond er een pittige tempotraining op het programma, Groep 5 bestaat uit een stel die-hards die dat programma hebben afgewerkt, maar daar had ik domweg geen zin in. Vooral vanwege het weer, toegegeven.

Bij de opgang Fuutlaan ging ik de duinen in en maakte daar een rondje. Het was donker maar de spierwitte sneeuw gaf een lichtgevend effect. Mooi gezicht en er wordt nog meer sneeuw verwacht dus misschien kan er straks nog gelanglauft worden... Thuisgekomen, had ik er een uurtje op zitten. Dick had gelijk, het is heerlijk lopen zo in die sneeuw.

Balen is wel dat ik onderweg met mijn mobieltje wat foto's van het besneeuwde landschap heb gemaakt maar het lukt mij maar niet om ze vanaf mijn mobieltje door te sturen naar mijn pc. Tig keren geprobeerd. Wat het is, geen idee, normaliter lukt dit altijd. Daarom maar even dit winterse strandplaatje uit mijn archief, maar zo zag het er vanavond niet uit natuurlijk. Volgende keer beter...

Geen opmerkingen: