donderdag 28 februari 2013

Ruimen...

De laatste dag op het Commissariaat was een hectische. Dat zat 'm vooral in het opruimen van mijn bureau  en aangezien ik nogal 'bewaarderig' ben (een vriendelijker term voor slordig) viel er heel wat uit te zoeken. En nog véél meer weg te gooien. Dat gold ook voor het schonen van mijn pc, in de loop der jaren heb ik daar heel wat documenten en afbeeldingen op geplaatst. Maar gmail en een stickie van de afdeling ICT deden hun werk. Er stond echter zó veel op  mijn pc, het duurde drie kwartier voortdat ca. 80 % van de afbeeldingen op de stick waren gezet.

Omdat ik nog wat uren over had, ben ik 's ochtends naar het Instituut voor Beeld en Geluid gegaan. Gewoon, om de zogeheten 'Experiences' weer eens te bzoeken. De ruimten zijn vooral ingericht met het oog op kinderen, die het grootste deel van de bezoekers vormen. Toch valt er ook voor ouderen genoeg te genieten. Bij de kassa krijgen de bezoekers een ring mee, die je bij een kijkpaal kunt activeren. Je kunt dan uit een aantal presentatoren kiezen die jou als het ware door de diverse experiences begeleiden. Ik koos voor Hans Goedkoop, een plezierige en inhoudelijke gids met veel kennis over geschiedenis.

Ik heb diverse dingen gezien, onder andere wat oude sketches van Koot en Bie.


's Avonds ging ik bepakt en bezakt naar huis. Na thuiskomst heb ik voor mijzelf gelopen. Ik was door alle opruimwerkzaamheden veel later van de zaak weggegaan dan wat ik van plan was, dus haalde ik de groepstraining niet. Maar al lopende kwam ik een andere trainingsgroep tegen onder leiding van Hans Simonis. Hij zei dat er deze avond zeven maal vijf minuten op het programma stond. Dus dat heb ik maar geïmiteerd voor mijzelf, al gebiedt de waarheid mij te zeggen dat het zes maal vijf minuten werd. Het programma werd in ca. 75 minuten afgewerkt, daarna ben ik weer naar de club gegaan. Gezellig. Dat wordt het vandaag waarschijnlijk ook, want dan ga ik met vrouw, dochter en aanstaande schoonzoon voor het laatst naar Hilversum voor de officiële afscheidsreceptie.
Hierbij nog een impressie van mijn bezoek aan Beeld en Geluid, waar momenteel extra aandacht wordt geschonken aan onze grootste volkskomiek André van Duin...

1 opmerking:

Hans zei

Een fijne dag, Fred.
Ik ben benieuwd of ze het zonder jou zullen redden.