zondag 30 maart 2014

Loop-weekend!


De meeste loopmaatjes van Haag Atletiek liepen dit weekend een halve marathon. Deels in Berlijn, waar met name één trainingsgroep momenteel een gezellig en sportief weekend beleeft, deels in Naaldwijk, waar gisteren de Arcade-loop werd gehouden. Aanvankelijk was ook mijn plan om daar een halve marathon te lopen maar omdat de wandeling van De Doornvogels - aanvankelijk gepland op 5 april - verzet werd naar 29 maart, heb ik daar voor gekozen.

Wel ben ik vanmorgen met Jan Wierenga naar Delft gegaan waar we bij de Kwartaalloop van IJsclub Bertus een 5 of een 10 kilometer konden lopen. Ook Hizkia en Michel (zie foto) waren van de partij, zij het dat ook zij daags ervoor aan de Arcade-loop hadden deelgenomen. Michel werd daar mooi vijfde op de 5 kilometer, nu liep hij een 'rustige tien'. Zelf wilde ik 10 kilometer lopen, ik ging goed van start en voelde mij beter 'in de benen' zitten dan de vorige keer, maar bij het vier-kilometerpunt liet ik mij verleiden aan te haken bij een passerende dame. Daardoor zat ik zó boven mijn adem dat ik toch maar ben afgehaakt. Over de tijd ben ik ten opzichte van die van vorige week wel tevreden, 25'50'' netto (eerlijk gezegd heb ik deze tijd wel omgerekend omdat de afstand 60 meter meer bedroeg dan 5 kilometer).


Die dame (Martine Roos) liep door en Jan Wierenga die mij na drie kilometer passeerde eveneens, zij kwamen in 51 minuten over de meet. Beiden ook tevreden! Uitslagen staan hier...

Na afloop douchen, omkleden, praatje met deze en gene gemaakt en weer naar buiten om eventuele bekenden te zien finishen op de 10 kilometer.



We zien hier Hizkia die het na gisteren heel rustig-aan had gedaan (verstandig!) en een jonge clubgenoot die luistert naar de naam Jerry. Weer later hebben wij lekker in de zon op het buitenterras gezeten en gezellig gekletst onder het genot van een cappucino danwel frisdrankje. Grappig was dat we even later in het receptiegedeelte van uitspanning Onder Ons een andere clubgenote, Ellen Hilker, zagen, ik meende haar te herkennen en even later bleek uit haar enthousiaste zwaaien dat ik het bij het rechte eind had.

Wandelen door de Kaapse Bossen



Na vele maanden heb ik gisteren weer eens meegelopen met een wandeling van de - officieuze - wandelgroep 'De Doornvogels'. Samen met Walter treinde ik - met overstap in Utrecht - naar Driebergen Zeist, waar wandelgenote Dea al stond te wachten. Even later een bustochtje naar Doorn. Bij bushalte 'De Drift' uitstappen en vervolgens toch nog ruim tien minuten lopen naar de woning van hopman Hugo. Dat was ditmaal het startpunt van de wandeling. Van tevoren kreeg het gezelschap dat ditmaal vrij groot was koffie en gebak getracteerd.


Over de wandeling valt te vermelden dat het weer ongekend mooi was, dat er - voor zover ik mij kan heugen - nog nooit zó vroeg zóveel vlinders te zien waren (vooral citroenvlinders) en dat wij deze wandeling, inclusief Helenaheuvel, Kaapse Bossen en Uitkijktoren al meerdere malen hebben gemaakt. Zij het dat de uitkijktoren recentelijk vernieuwd is.

Iets eerder dan de anderen gingen wij - Walter en ik - terug naar Den Haag, Walter omdat hij naar het literaire festival Borderkitchen ging, ik omdat ik het hele weekend al wat uithuizig ben en een avondje thuis wilde relaxen. En ook omdat er de volgende dag weer gelopen moest worden natuurlijk, en dan verwijs ik weer naar het eerste deel van deze blogpost...

Geen opmerkingen: