dinsdag 25 maart 2014

'Top' training

Toen ik gisteravond omstreeks half zeven bij de Laan van Poot arriveerde - ik was van huis komen lopen - zag ik twee mannen van onze vereniging druk doende met het opmeten van... ja, van wat? Van een parcours? Desgevraagd deden ze nogal geheimzinnig. Zou er een of andere prominent van de wereldtop door Haag zijn uitgenodigd om hier een ochtendtraining te doen? Op deze suggestie mijnerzijds ging men niet echt in, wel zei een van hen dat het even rekenen was om een parcoursje in Engelse Mijlen uit te zetten...

Hoe dan ook: foto's zullen deze ochtend wel niet gemaakt kunnen worden, vandaar... Overigens was het wel een mooie en pittige maandagavondtraining in de duinen. Binnen een duurloop van een kleine tachtig minuten werden vier series tempoversnellingen uitgevoerd volgens de pyramide 0,5-1-1,5-1-0,5 minuut. Daarvan deed ik er overigens drie mee, daarna kreeg ik teveel pijn in mijn benen. Vanwege die vijf kilometer daags ervoor?  Of vanwege mijn nieuwe schoenen waarop ik de eerste keer liep?

Hoe dan ook, het ging best goed, het weer was ook prima: beetje fris maar zeker niet té fris, vrijwel windstil, heldere hemel en - niet onbelangrijk - het grootste deel van de training bleef het licht! Volgende week lopen we de hele training al in het licht, als het zomertijd is.

Geen opmerkingen: