donderdag 10 juli 2014

Tussen de druppels door...

Te Werve, 1985 - Prestatieloop ministerie WVC. Links Kees de Niet, rechts ..... Wij waren collega's en liepen bij dezelfde club destijds...
Voorlopig geen oranje meer, ook geen braziliaans of haags geel-groen, maar het bordeaux-rood/grijs-wit van The Hague Road Runners. Waarom dat? Eigenlijk nergens om, het valt onder de categorie 'nostalgische plaatjes'. Gisteren was ik bezig om mijn afbeeldingen vanaf 2005 tot en met heden op een externe harde schijf te zetten en toen kwam ik deze ingescande foto tegen. Dat was nog 'in mijn goede tijd', van de circa tachtig lopers werd Kees naderhand eerste en ik tweede. Kees is overigens de vader van Tessa de Niet, ooit Nederlands kampioen op de 100 meter bij de junioren. Het jaar daarop werd ik trouwens eerste, Kees deed toen niet mee want hij ging daags erna de Westland marathon lopen. Those were the days....

Ongelofelijk dat dit alweer bijna dertig jaar geleden is... Ik herinner mij het als de dag van gisteren. Maar we lopen nog steeds!


Gisteren heb ik gepoogd om tussen de druppels door te lopen. Kwestie van regelmatig buienradar checken. Maar het is redelijk gelukt, even voor drie uur vertrok ik van huis en tachtig minuten later was ik terug. In de tussentijd liep ik via de Laan van Meerdervoort naar Meer en Bosch en van daaruit naar de Machiel Vrijenhoeklaan, kwam door landgoed Ockenburgh, het Hyacintenbosch en Leydenhof en na korte omzwervingen via dezelfde Laan van Meerdervoort (de Chinese Muur) weer terug naar huis. Het ging in een lekker dl. 1/2 tempo, ondanks die voortdurende irritatie/uitstralingspijn vanuit de rechterbil. Gaat wel weer over.


Gisteravond even bij de club geweest waar het niet druk was maar iedereen wel in oranje outfit gehuld was. De voetbalwedstrijd Nederland-Argentinië werd via beamer op een groot scherm uitgezonden. Zelf ging ik voor die tijd naar huis want we waren door de buren uitgenodigd om bij hen naar de wedstrijd te kijken. Dat was leuk. Wel jammer dat Nederland niet door is natuurlijk, maar 'we' zijn toch ver gekomen en kunnen zonder al te veel sjacherijn terugkijken op een mooi WK. Nu weer meer aandacht voor de Tour de France, met gisteren zowaar een Nederlandse etappe-overwinning! (Lars Boom).

Geen opmerkingen: