zondag 31 augustus 2014

Kerkpolderen aan de zijlijn


Het is een paar dagen rustig geweest op mijn weblog. Niet dat er helemaal niets is gebeurd, maar op loopgebied weinig. Een beetje 'gestad' waarbij deze fraaie muurschildering in de Raamstraat mij bijzonder opviel. Verder naar de bibliotheek gegaan om boeken terug te brengen en andere op te halen, wat gelezen, in de tuin gerommeld, tientallen illustraties die ik in een oude map vond ingescand, daarna hetzelfde gedaan met een reeks vakantiefoto's (Frankrijk 1983). Als ik dat met alle vakantiealbums wil doen ben ik wel even zoet.

Met Paul Versteeg ging ik donderdag de duinen in om wat te schetsen. De dag erop kwam ik Walter tegen, ik stelde voor een terrasje te pikken op het Noordeinde. Onder andere gesproken over interviews met kunstenaars, mogelijk dat ik af en toe een bijdrage ga leveren.

Verder veel familiale zaken - onder andere een babyshower bij mijn dochter maar dat was alleen voor de dames. Beide moeders (van bruid en bruidegom) hebben onder andere een fraaie motorluiertaart gemaakt. Zelf was mijn bescheiden bijdrage het maken van bladerdeeghapjes met fetakaas en spinazie en een prei-ham quiche.

Geboorte en dood maken deel uit van het leven. Op  mijn leeftijd ga je steeds vaker meemaken dat mensen uit de directe omgeving - vrienden, collega's, familieleden - het tijdelijke voor het eeuwige verwisselen. Afgelopen week kwam het bericht van het overlijden van Erica, een vriendin die deel uitmaakte van 'de clan' zoals de jaren-zeventig vriendenkring door sommigen nog steeds wordt genoemd. Twee weken eerder zijn wij nog bij haar op bezoek geweest.

Een paar dagen lang was ik 'gammel' en vrijdag heb ik zelfs bijna de hele dag in bed doorgebracht, veel slapen en griepsymptomen maar dan zonder verkoudheid. Dan is het met lopen uiteraard even gedaan.

Wel gisteravond nog even naar de BBQ geweest die Peter had georganiseerd voor onze trainingsgroep 5. Op dat moment had ik totaal geen trek, na één colaatje was ik al weg maar het was wel erg gezellig: een tuinfeest waar goed voor de inwendige mens is gezorgd. De meesten van onze groep waren er wel.


Door de tijdelijke ongesteldheid leek het mij niet verantwoord om vandaag (zondag) mee te doen aan de laatste Kerkpolderloop van dit seizoen. Om toch wat van de sfeer te proeven ging ik vanmorgen naar Delft en heb de nodige foto's en een filmpje van de lopers gemaakt. Bij het filmpje stond ik een paar meter vóór het 1 km punt. Leuk om het terug te zien. Wat mij steeds weer opvalt is dat loopstijl weinig zegt over de snelheid waarmee gelopen wordt.

De foto's van deze laatste Kerkpolderloop staan hier!


Toen ik thuiskwam, even de foto's ingeladen en het filmpje ge-upload, waarna mijn zwager - die een nacht bij ons heeft gelogeerd - zei dat hij zijn loopschoenen had meegenomen in de hoop met mij een stukje te kunnen lopen. Gek genoeg voelde ik mij wel een stuk beter en heb het erop gewaagd, zij het zéér rustig en heel kort (hooguit een half uurtje). Dat is zonder problemen verlopen.

1 opmerking:

Hans Verbeek zei

Leuk filmpje en fraaie foto's, Fred.
't Is weer voorbij die mooie Kerkpolderzomer.
Ik zie je hopelijk gauw weer in actie en het liefst alleen de achterkant.