donderdag 21 augustus 2014

Over leeuwen en valken



Op bovenstaande foto zien we een deel van Groep 5 na de training. Gezellig aan het gebak. Arne en Ellen hebben gisteravond getracteerd, dit was nog vanwege hun verjaardag eerder deze maand. Vooral voor Arne een bijzonder jaar, want hij is vijftig geworden. Voedertijd niet van, maar door deze aardige leeuwen. Lekkere gebakjes trouwens, het waren uit de kluiten gewassen petit fours, ook wel soirees genoemd, van Maison Kelder (beroemd in Den Haag e.o. vanwege hun hazelnoottaarten).



'We' hadden het wel verdiend want vooraf hadden we getraind. 'We' staat hier wel heel Mart Smeets-achtig tussen aanhalingstekens want ik heb maar een deel van de training gevolgd. Er stond een fartlek op het programma, een trainingsvorm waar ik normaliter wel van hou. Ik voelde mij fit maar tijdens het inlopen al voelde ik dat de benen nog niet hersteld waren van afgelopen zondag en maandag, dus veel tempo zat er niet in. En gewend om naar de signalen van het lichaam te luisteren, ben ik na een klein half uurtje op eigen houtje verdergegaan. Via Ockenburgh, Hyacintenbos en Leydenhof  liep ik terug door de puinduinen (bovenlangs) en de woonwijk langs de Machiel Vrijenhoeklaan naar de Laan van Poot. De anderen zaten al aan de thee of koffie en vermelde gebakjes. De training is in totaal anderhalf uur volbracht, komende dagen rust in verband met de Bradelierloop aanstaande zaterdag.

Boomvalken

En dan nog iets over de natuur dicht bij huis. In de buurt van de Houtrustbrug en Duinoord schijnt een paartje boomvalken te nestelen. Het was Marc Bovens, een enthousiast vogelaar, die mij daar in de kleedkamer op attent maakte. Ik ga daar toch eens kijken.

Foto: Marc Kastermans

En omdat ik mij geen illusie maak de boomvalk te zien (ze hebben al gebroed en de jongen zouden zijn uitgevlogen), laat staan een geschikte foto te maken, zet ik alvast een plaatje van deze mooie roofvogel hierbij.

Geen opmerkingen: