donderdag 13 november 2014

De Ellufde van de Ellufde

Haag Atletiek in het teken van de elfde van de elfde (2014)

Carnavalsfeest bij uitgeverij Succes-NBC, 1967
Nou, wij zijn er wel vroeg bij, niet? Ik was gisteravond traditiegetrouw bij 'de club' en aanvankelijk drong niet helemaal tot mij door waartoe die carnavalshoedjes en carnavalssnacks dienden. Oh ja natuurlijk: het was de elfde van de elfde, en op 11 november is de start van het carnavalsseizoen. Voor wie onder de Moerdijk woont of daar geboren is een begrip, dat seizoen dat begin februari volgend jaar culmineert in feestgedruis, verkleedpartijen, optochten en vrolijke muziek.

Of er nog gelopen is? Zeker, ik heb woensdagmiddag 'voor mijzelf' gelopen, een uurtje. Maar hoe het komt komt het, echt lekker ging het niet, beetje last van het al tijden aanwezige pijnlijke plekkie in de onderbil. Dat werd dus aan aantal keren wandelen en joggen, dus besloot ik de groepstraining later in de avond maar een keertje over te slaan.

Thuisgekomen, meteen naar de site van de Meeuwen- en Makrelenloop gesurfd (ouderwets woord eigenlijk) en mij ingeschreven voor de jaarlijkse Meeuwen- en Makrelenloop op 13 december. Over tradities gesproken...

Wie daar aan mee wil doen, haast u niet te langzaam, want gisteravond - amper twee uur na het tijdstip waarop kon worden ingeschreven  - waren er al over de 400 inschrijvingen! En er is al een stop bij 500 deelnemers...

Geen opmerkingen: