donderdag 4 december 2014

Wie zoet is krijgt lekkers...

Mag ik deze foto plaatsen? Ja, ik mag deze foto plaatsen... (met dank aan Mart Smeets)
Een paar dagen niet geblogd, wat niet wil zeggen dat er niets is gedaan. Integendeel, ik ben druk bezig geweest met een paar tekeningen en een paar artikelen, kortom, ik was even van de straat.

Maar een loper die van de straat is, kan dat wel? Nee, natuurlijk niet, al heb ik na Meijendel en een loopje van een half uur op dinsdag niet veel gedaan op sportief gebied. Woensdag was de eerste keer dat er volop werd getraind. Het was een duurloopje, ingeleid door Sanny (inlopen, warming-up en loopscholing) en geleid door Odette ('de kern' met tempo's).

Die kern bestond uit drie pyramides van 1-2-3-2-1 minuten, met telkens 30 seconden herstel tussen de tempo's, en tien minuten herstel tussen de series. Ik kon het wel bijhouden 'van voren' maar wel met enige moeite moet ik zeggen. Het is december en dan wordt het lastig om 'strak' te blijven, de lekkernijen vliegen om je oren.

Dat gold ook na de training. Een van onze groepsleden, Elselijn, was vorige week jarig en tracteerde nu na de training zelfgemaakte taarten. Een heerlijk monchou-slagroomtaart met kersen en zo'n krokante gestampte-koekjes bodem (beproefd recept waar ik zelf ook altijd succes mee oogst) en smakelijke bananencake, tenminste ik denk dat het dat was.

We zien trainer Berry (nu bij Groep 5) hier vakkundig de monchou-kersentaart aansnijden.
Erg lekker, maar daar komen de pondjes weer! Zeker omdat er later ook weer het een en ander is gedronken met 'de kornuiten'. Kornuiten die net als ik en nog meer Haag-leden zondag gaan deelnemen aan de Duinrell Cross in Wassenaar. Weer zo'n loop waarvoor ik absoluut geen talent heb maar wel altijd erg leuk is om aan mee te doen.

Maar eerst sinterklaas vieren. Sinterklaas.... wat een tumult zeg de afgelopen tijd, ik volg de discussies op internet op de voet en met veel meer dan gemiddelde belangstelling. Opmerkelijk is dat vooral door de publieke omroep (met name de VARA-coryfeeën) en andere media zoals de NRC alles in stelling wordt gebracht om - tegen de wil van de meeste Nederlanders in - zwarte piet van kleur te laten verschieten. Zelf ben ik behoorlijk 'links', ben fan van DWDD en de publieke omroep en beslist anti-racistisch, maar die beïnvloeding door de media vind ik niet erg zuiver. Opmerkelijk eigenlijk dat de discussie in de regio Haaglanden nauwelijks een issue is. Maar wat vindt de goede sint er nu zelf van?




Geen opmerkingen: