donderdag 5 maart 2015

Volle maan


Eerst iets over de dinsdagmiddag. Ik ging toen naar de stad, om precies te zijn naar Café Van Beek onder het Stadhuis, waar ik met vier andere tekenaars was uitgenodigd voor een borrel. Door wie en met wie ik was uitgenodigd, en waarvoor, laat ik nog even in het midden vanwege een 'soort van' onuitgesproken embargo. Laat ik er dit van zeggen dat mijn bijdrage het onderdeel 'discriminatie op het werk' was.


Wat (hard)lopen betreft: dinsdag heb ik de training van afgelopen maandag geïmiteerd. Dat kwam neer op 200-400-400-400-200 meters in 15km tempo, en dat tweemaal. Met 60 seconden rust tussen de tempo's en 6 minuten rust tussen beide series. Ging wat moeizaam, maar het ging.

Gisteren (woensdag) was het laatste duurloopje vóór de CPC aanstaande zondag. Dat kwam neer op 70 minuten netto, overwegend in wat langzamere modus gelopen, met tweemaal twee minuten en tweemaal vier minuten in 10 km tempo.

De komende dagen rust, al schrijft het schema toch nog elke dag een training voor. Wat is wijsheid, ik denk dat het verstandigste is om de benen tot zondagmiddag rust te gunnen. Maar wie weet gooi ik er vrijdag of zaterdag toch een korte training tegenaan.

Ik ging later nog wel naar de club omdat de woensdagavond in mijn beleving de gezelligste avond van de week is. En het werd inderdaad gezellig, niet in de laatste plaats omdat mij volkomen onverwachts een ludieke wisseltrofee werd aangeboden door Patty - die de trofee vóór mij had - en Elly. Die trofee heeft te maken met bepaalde clubverdiensten. Ik kan er niet al te veel over kwijt omdat er in een volgend clubblad aandacht aan wordt besteed. Ik weet wel aan wie ik de trofee de volgende keer overdraag, en denk te weten dat die persoon ook geen trofee verwacht maar het hopelijk tòch leuk vindt.


Verder beweerde clubvriend Paul Kruijssen dat het op deze woensdag 20 jaar geleden was dat hij lid van onze vereniging werd. Dat verdient een foto!

Bij het verlaten van het clubhuis zag ik de maan volop schijnen, met een dijk van een halo er omheen. Volle maan! Doet mij meteen weer denken aan een van de meest romantisch-weemoedige songs ooit geschreven en gezongen....

Geen opmerkingen: