donderdag 17 september 2015

Trainen voor de vrede

Gisteren maar weer eens mijn hoka's aangedaan. Ik moet er nog steeds aan wennen maar toegegeven, voor duurlopen zijn ze vrij ideaal.


Echter heb ik niet met Groep 7 meegetraind. Wij kregen vrij onverwacht familiebezoek en ik wilde wel in de keuken staan om iets te koken. Dus 's ochtends voor mijzelf getraind.

Op het schema stond een duurloopje van een uur met een aantal versnellingen van pakweg twee minuten. In mijn versie werden dat drie versnellingen van vier minuten. Dat ging goed, zij het dat die hoka's geen ideale wedstrijdschoenen zijn, dus echt snel voelen ze niet. Ze geven wel aardig wat demping en de voet wordt door het afgeronde profiel goed afgewikkeld, dus zijn ze ideaal als trainingsschoen voor duurlopen. Ik liep naar de Laan van Poot, ging bij het Fuutpad naar boven en vervolgens linksaf door de duinen naar Kijkduin, daar weer naar beneden en na twee kleine rondjes door Meer en Bosch via de Laan van Meerdervoort terug naar huis.
Droog heb ik het niet kunnen houden, op het laatst liep ik constant in de regen maar dat hoort nu eenmaal bij de herfst.


Vanaf vandaag even rust, want zaterdag is de Vredesloop, wat na de CPC de grootste wedstrijd/prestatieloop in de Haagse regio kan worden genoemd. Er kunnen diverse afstanden worden gelopen: 1,5 0f 2,5 km voor de jeugd, daarnaast 5 of 10 kilometer voor jong en oud.

Geen opmerkingen: