vrijdag 13 november 2015

Blogpost 1000: Crossen naar Crossing Border

Duinzigt Cross. Dat was toen (1971?!). Maar de hedendaagse Duinrellcross laten we ook niet lopen!

Vandaag een jubileum! Dit is het duizendste blogbericht op mijn 'nieuwe' weblog (van blogspot). Nou ja, nieuw. Ik zit 'hier' ook al vanaf 2011, het moment van de complete ICT-fail van weblog.nl, daarvoor heb ik ook al een paar duizend berichten 'geplempt'. Merkwaardige hobby misschien, maar het blijft leuk.

Maar vooruit, afgezien van bovenstaande foto vandaag maar eens geen oude koeien uit de sloot gehaald (wat overigens prima kan na 11,5 jaar dagelijks bloggen) en kijken wat er de komende tijd te doen is.

Eerst iets op cultureel gebied. Na zeker vier jaar verzuimd te hebben, ga ik vanavond weer eens naar het Crossing Border Festival, het sinds jaar en dag bestaande culturele festival met 'cross overs' van muziek en literatuur. Vier jaar verzuim, dat heeft te maken met het feit dat het trainingsweekend steeds samenviel met dat festival. Toch altijd de moeite waard om de gang naar de Koninklijke Schouwburg en het Spuitheater te maken.

Even nog over gisteren, toen ik werd gebeld door Paul Versteegh. Dat leidde er toe dat ik voor de tweede keer deze maand naar het Gemeentemuseum Den Haag ging waar ik met Paul en zijn collega-schilder Loek de fraaie expositie 'Kleur ontketent' bezocht, met fraaie kleurrijke werken van onder anderen Mondriaan, Jan Sluijters en Permeke,



's Avonds ging ik nog even langs Joop Nennie om het filmpje dat hij met zijn drone heeft gemaakt van de cross in Burgh Haamstede waar nodig van tekst te voorzien.

Vooruit lopen(d)...

Aan lopen geen gebrek de komende maanden: nog afgezien van de zogeheten 'Delft-loopjes' zit het in de planning om mee te doen aan 'onze eigen' Duin-strandloop, de Bruggenloop. de Meeuwen & Makrelenloop en de Duinrell Cross! Later komen daar nog de Kerstcross, Nieuwjaarscross enzovoorts bij. Wij hoeven in elk geval niet stil te zitten de komende tijd!

Geen opmerkingen: