woensdag 24 februari 2016

Kom mee naar buiten allemaal!


Vandaag een stuk hardgelopen, daarna een nog langer stuk gewandeld - duinen, strand, Meer en Bosch - en in de tuin in de weer geweest. Vooral de vijver moest aangepakt worden, al het verdorde riet en overtollig bladafval verwijderd, zodat bruine kikkers, padden en salamanders straks makkelijker het water kunnen bereiken om er - desgewenst - te paren. Bij het verwijderen van de bladeren uit de vijver kwam er een salamander mee, hij was al helemaal in bruiloftskleed maar het is uiteraard nog te koud om op versierderspad te gaan. Hoe dan ook heb ik 'm weer te water gelaten.


Wat het hardlopen betreft is het de laatste dagen nogal rustig geweest. Wel heb ik afgelopen zondag nog een loopje in Delft gedaan (bij AV 40). Ik reed met Jan Wierenga mee. Maar eigenlijk wist ik niet zo goed wat ik wilde: 5, 10 of 15 kilometer. Omdat het verschillende trajecten waren, kreeg ik het advies om voor de 15 km te gaan, dan kon ik altijd nog zien. Nou ja, het werd uiteindelijk 10 kilometer, Erg lekker ging het niet, en ook omdat ik van meet af aan heel rustig heb gelopen, sloeg de tijd als een tang op Dirk, ruim 56 minuten. Nou ja, gezellig was het toch wel. Na afloop nog lang in de kantine van AV 40 gezeten waar we ons te goed deden aan koffie, warme chocolademelk enzovoorts. Met onder anderen Michel en Hizkia, Jos en Jan W.


Maandag in Ypenburg 'oppas-opa', dinsdag 'niks' (sportiefs) gedaan maar vanmorgen dus wel hardlopen. Ik was te laat voor de krachttraining - doe ik vanavond wel met Ton en Harry - maar het was mooi weer dus een beetje volgens schema gelopen. Op het schema stond twee keer 4 x 600 meter in 10 km tempo. Van die zeshonderd meter maakte ik voor het gemak maar drie minuten. Waarschijnlijk wel iets harder dan 10 km tempo, met steeds 2 minuten rust tussen de tempo's in, en 7 minuten rust tussen beide series. Was wel een lekker activerend traininkje!

Tijdens de wandeling na het hardlopen wat fotootjes gemaakt van de eerste lenteboden...





Geen opmerkingen: