vrijdag 26 februari 2016

Like a blizzard...

CPC-nostalgie...
Gisteravond, donderdagavond dus, hadden we een etentje met de jongelui van het krachthonk. Allen Newlin had dit geregeld. Omstreeks zes uur 's avonds verzamelde de groep, al dan niet met partner, in de ontvangst- en receptieruimte van restaurant 'Fouquet' aan de Javastraat. Na een of meer drankjes begaven we ons naar een andere ruimte, waar een lange gedekte tafel - voor ca. 20 personen - gereed stond. Daarna van een zeer smakelijke maaltijd - een drie-gangen menu dat wij van tevoren hadden opgegeven - genoten. Dit alles onder begeleiding van een goed glas wijn en gezellig-luchtige conversatie.


Wat mij even deed opveren was de mededeling dat mevrouw Van der Sluis - echtgenote van onze voormalige penningmeester - de ex-schoonmoeder van Eelco Gelling (en oma van zijn kinderen) bleek te zijn. Moet ik nog vermelden dat die naam voor de vijftigers en zestigers onder ons een bijna magische klank heeft? De gitarist die 'the great' Jan Akkerman als 'beter dan Eric Clapton' en zichzelf beoordeelde. Eelco Gelling was als gitarist van Cuby and the Blizzards al even legendarisch als Cuby (Harry Muskee) zelf.

Ik kan toch niet laten om naar aanleiding hiervan een filmpje van de legendarische bluesband uit Grollo te plaatsen. Waar ook die andere icoon, Herman Brood, deel van uitmaakte. Een heel oude - maar steengoede - live opname, zo heb ik ze destijds vaak zien spelen.


Met een kleine variatie op een aloud gezegde: 's Avonds een bourgondiër, 's ochtends een spartaan' ging ik de vrijdag in. Vandaag dus. Afgelopen woensdagavond heb ik nog die 'gemiste' fitness-sessie ingehaald met Ton van der Pol, in een overigens stampvol krachthonk - oud en jong door elkaar - en vandaag de reprise. Met de benenwagen naar de club, waar Bert, Willem, Wim, Arie en Pierre al bezig waren. Ik kwam gelijk met Menno binnen.

Er was vandaag trouwens ook een ècht talent, Haag-topper Paul van der Sluijs, bezig in het krachthonk. Paul is een snelle 400- en 800 meter loper die al hoge ogen heeft gegooid, onder andere bij de NK Teams en de NK Estafette. Na de setjes afgewerkt te hebben, gingen we met z'n allen - Pierre, Wim, Arie en ik - naar de kantine voor de na-zit met thee of koffie.

Daarna heb ik in een bij vlagen redelijk tempo een duurloop gedaan. Eerst naar huis, omgekleed en dan op weg. Langs Meer en Bosch naar de Kijkduinsestraat, pad doorsteken naar de Wijndaelerweg en na de rotonde het duinpad op naar Terheijde. bij 'de kanonnen' keerde ik op mijn schreden terug, dus dezelfde weg. In totaal 19 kilometer gelopen in twee uur. De waarheid gebiedt te zeggen dat ik op het laatst wel korte stukjes heb gewandeld, vooral terug op de Laan van Meerdervoort hadden zowel mijn benen als ikzelf er geen zin meer in. Maar het doel - een lange duurloop in overwegend behoorlijk tempo - is gehaald. De CPC gaat volgende week wel lukken, maar een tijd onder de twee uur kan ik wel vergeten denk ik. Nou ja, lekker uitlopen dan maar.


Geen opmerkingen: