vrijdag 26 augustus 2016

Crazy Barefoot Runners on the Move


Rare dag vandaag. Ik hielp mee met een verhuizing, deed boodschappen en heb daarna uitgebreid gekookt voor het thuisfront. Maar dat was allemaal 's middags. 


Verder heb ik rond het middaguur - op verzoek - een drankpost ingericht, ongeveer bij hoek Sportlaan en Houtrustweg, voor het benzinestation. En naderhand mocht ik water, vruchtensap, stukjes banaan en chocolade verstrekken aan tien Crazy Barefoot Runners. Hans Verbeek had mij gevraagd hand- en spandiensten te verlenen.

Waar ik stond was het 20 km punt. Tussen kwart over elf en half twaalf zou het vrolijke span blote-voetenlopers langszij komen. Ik was er om kwart voor elf dus had nog tijd om de bekertjes, flesjes e.d. neer te zetten. Wel vroeg ik bij het benzinestation om een stoeltje, tafeltje of i.d. waar ik die spullen op kwijt kon. Het werd een mooi karretje.


Om tien over half twaalf arriveerden de lopers. Even daarvoor had iemand zich bij mij gevoegd: hij zou vanaf de start meerijden maar er kwam een kink in de kabel. Of nee, het was een ander technisch mankement, het was gewoon een lekke band. Vanaf dit punt zou hij alsnog meerijden.

     

De drankjes en versnaperingen werden in dank aangenomen. Na ongeveer twee minuutjes rust bij mijn provisorisch ingerichte post, en wat instructies van de enige dame van het gezelschap, vertrokken de lopers weer. Het was overduidelijk geen wedstrijd, eerder een ultralange trainingsloop van ruim 42 kilometer. Hoe het hen verder vergaan is, is op dit blog te lezen.

1 opmerking:

Marlon zei

Bedankt Fred...je was weer geweldig.