zaterdag 10 september 2016

Golden Earring en andere strandgeneugten...

Zo, het is weer tijd voor een update.

De afgelopen week stond in het teken van herstel. Weliswaar was ik niet geblesseerd - wel een chronische gevoeligheid van borst- en bovenrugspieren - maar de Vlietloop heeft er kennelijk toch ingehakt. Toch woensdag voor de vorm naar het krachthonk geweest waar ik niets gedaan heb - maar even niets forceren - maar toch viel ik met mijn neus in de cake, want Menno was jarig. Onze jongeman is 93 jaar geworden.


Woensdag heb ik ook niet hardgelopen, het hele lijf maar vooral de knieën voelden stroef en pijnlijk aan. Er stond een zeer pittige training op het programma, twee series van 5 x 600 meter, dus het was nog maar de vraag of ik dat had aangekund. Nu wilde het geval dat er iemand op de club kwam wiens vrouw nog maar net was overleden. Hij wilde wel lopen, maar het liefst wandelen. Omdat ik lange tijd bij hem heb getraind ben ik op voorstel van Margreet samen met haar en Dick met hem gaan wandelen, bij elkaar toch anderhalf uur. Daarna heb ik voor mezelf op het grasveld wat gejogd, een kleine twintig minuten.

Vrijdag wel een stukje gelopen, en vandaag (zaterdag inmiddels) 85 minuten, het ging weer een stuk beter!


Verder elke (mid)dag wel naar het strand geweest, zowel bij Kijkduin als bij De Kwartel. Vooral actief geweest als 'opa' want Chloë houdt je wel bezig. kuilen graven, met zandvormpjes allerlei figuren maken, schelpen, visjes en krabbetjes zoeken langs de zee, dat werk.

Gouden oorringen

Mooie afsluiter van de week was voor menigeen het strandconcert van de Golden Earring. Eigenlijk hoor je als rechtgeaarde Hagenaar daarbij aanwezig te zijn, maar ik was weer eens te laat met tickets kopen. Ik troostte mezelf maar met de gedachte dat ik de band al ettelijke malen heb zien optreden.

Toch even naar Scheveningen 'gesneakt' op de fiets om te kijken waar je nog het beste iets van het concert kon horen en wellicht zien. Uiteindelijk kwam ik uit op de rechterarm van het havenhoofd bij de voormalige Norfolklijn. Daar mijn fiets tegen een muurtje gezet. Prachtig windstil weer natuurlijk, het was of je in een huiskamer zat. En waarachtig het hele concert vanuit de verte gezien en gehoord! Het geluid zal ongetwijfeld niet zo sterk zijn geweest als bij het concert ter plekke, maar goed genoeg om het uit te zitten. Was nog gezellig ook, raakte aan de praat met een stel naast mij.

En oh ja, vanuit mijn positie ook wat filmpjes gemaakt. Die zijn uiteraard niet goed van kwaliteit, maar het geeft wel een beetje de sfeer weer. Onze eigen 'Rolling Stones van Den Haag' hebben er weer een ouderwets goed en knallend feestje van gemaakt!

Nogmaals: sorry vanwege de kwaliteit, er zijn heel wat (veel) betere filmpjes gemaakt, zoek maar op Youtube. Toch maar geplaatst...



Geen opmerkingen: