dinsdag 10 januari 2017

Egmond aan Zee 1987: een terugblik

Ziezo, even een dagje besteed om wat orde te scheppen in de chaos die gangkast heet. Hoewel, orde scheppen.. Het werd meer een trip naar het verleden. Nooit geweten - of liever gezegd: weer vergeten - dat die plastic zakken zóveel tekeningen, artikelen en weet ik veel wat zouden bevatten. En uiteraard foto's uit de oude doos, of uit oude zakken in dit geval.

Ik heb heel wat ingescand vandaag, maar op een gegeven moment wil je toch naar buiten, zeker omdat het weer alleszins meeviel. Dus gistermiddag toch nog een duurloopje gedaan, evenals eergisteren (dinsdag). Dinsdag was het ongeveer tachtig minuten, maandag amper een half uur. Moet er wel bij vermelden dat ik dinsdagochtend nog het krachthonk heb bezocht om mijn verzuim van afgelopen vrijdag goed te maken. Om het schema niet in de war te schoppen zeg maar. Op dinsdag ook nog even naar 'De Fred' (Frederik Hendriklaan) gegaan om schoenen te kopen 'in the sales'. Geen hardloopschoenen, na wat zoeken en passen kwam ik uit op middenhoge sneakers. Die zaten lekker hoewel ze strikt genomen een maat te klein waren. Maar dat zegt niet altijd iets. Na het afrekenen zag ik pas het merk: G-Star RAW.


Ook nog even nar Het Filmhuis gegaan. Ditmaal een zeer goede film - met een tragikomisch karakter - gezien, Toni Erdmann. De film gaat - in een notendop - over de relatie tussen vader en dochter, die wat levensstijl en ambitie flink uit elkaar zijn gegroeid, maar toch blijft er een band. Het zijn ook heel verschillende persoonlijkheden. In deze recensie kon ik mij goed vinden (beetje te gehaast vandaag om nu zelf het verhaal te vertellen, dit bericht zou ook te lang worden).

Een van die 'leuke dingen' tussen de paperassen was een uitgetypt concept-verslag van de vijftiende 'halve' van Egmond. Dat was in 1987. Daar heb ik ook aan deelgenomen, het verslag was voor 'Hot Road Review', het clubblad van The Hague Road Runners waar ik toen lid van was.

Geen foto's van 1987 aangetroffen, maar de omstandigheden waren vergelijkbaar winters!
Het beste zou zijn om dat hele verslag wederom 'in te kloppen' op dit blog. Maar dat is een hele klus en je kunt je afvragen wat de zin daarvan is. Louter nostalgie. Daarom toch maar de ingescande versie. Wel een hele lap tekst, maar - al zeg ik het zelf - met leuke details, zeker voor degenen die Egmond een of meerdere malen hebben gelopen.

Hier is-ie dan:










Geen opmerkingen: