donderdag 19 januari 2017

Op weg naar de Duindigt-cross


In een van de fotoboeken van Joop Nennie kwam ik nog wat aardig materiaal tegen van de Duindigt-cross editie 1981. Het leek mij leuk om dit te delen, ook omdat je - met name in de uitslagenlijst - namen tegenkomt van Haag-leden die nog steeds actief zijn op loopgebied. (N.B. Klik op de lijsten voor grotere weergave).

Dus even nostalgisch terugblikken, waarbij opvalt dat er erg hard gelopen werd destijds, ook door de 'mindere goden' zoals schrijver dezes. Zat wel twee seconden achter Joop Nennie, maar alla, ik vergeef hem ;-)....



Terug naar de realiteit van het heden. De training!

Het ging allemaal weer iets anders dan het trainingsschema aangaf gisteravond. De verwachting was dat het een baantraining zou worden, maar het werd een duurloop met zes tempo's van vijf minuten 'in 15km tempo'. Niet op de baan, maar via de duinen naar Kijkduin en daar een stuk verder, via het 'nieuwe fietspad' richting Terheijde/Hoek van Holland.

Reden van deze wijziging was dat de baantraining afgelopen maandag zou hebben plaatsgevonden, maar daar was ik niet bij. Wat niet wegneemt dat het een fijne training werd. Bij de tempo's liet ik me niet gek maken maar het ging goed, afgezien van een korte sanitaire stop onderweg. Uiteraard werd de loop vooraf gegaan door de gebruikelijke warming-up en lichte loopscholing en achteraf de cooling down. Al met al (oftewel: bruto) waren we exact anderhalf uur onderweg.

Na afloop ook nog even het krachthonk ingedoken omdat ik die trainingssessie die ochtend had gemist. Reden: onverwachte oppas-dienst. Mijn lieve kleindochtertje heeft opa meer dan genoeg bezig gehouden, daar niet van, maar veel kracht komt daar niet aan te pas. Moet wel bijgehouden worden, vandaar dat ik na de looptraining afwisselend met Ton en Harry op de bankdrukbank lag. Het was trouwens erg druk in het krachthonk, een grote groep jonge atleten, jongens en meiden (meisjes mag niet meer in de politiek-correcte media geloof ik) was druk in de weer.




Geen opmerkingen: