zondag 18 februari 2018

De OLA ging weer richting Delft


Bovenstaande foto (waarschijnlijk een 1 van de 4 loop bij AV Sparta: het jaar weet ik niet) stuurde Pieter de Graaf (HRR lid, trainer en fotograaf) mij toe. Veel clubgenoten! Zelf had ik op dat moment nog duidelijk winter(over)gewicht!

Maar die loopfoto vormt wel een mooi bruggetje naar vandaag want ook nu is er weer gelopen.

Wat een wonderschone dag was het, dat zal niemand zijn ontgaan: de hele dag een strakblauwe lucht en veel zon. Hoewel de temperatuur allesbehalve hoog te noemen was, kon je merken dat de zon meer kracht begint te krijgen.

Vanmorgen gingen wij - Pierre, Paul W., Fred en Jan W. - rond kwart voor tien met de auto van laatstgenoemde (OLA, Oude LuMannen Auto) wederom naar Delft. Ditmaal voor een trimloop door de Delftse Hout, georganiseerd door AV'40. Die dat trouwens prima doet, op dezelfde dag al staan de uitslagen op hun site, evenals links naar de foto's.

Jan en Paul gingen voor de 10 km, Pierre en ik kozen voor de 5 km. Nu had ik net twee zwakke loopweken achter de rug vanwege een lichte ichsias, dus ik verwachtte er niet al te veel van. Ook omdat mijn rechterbeen - en dan met name de binnenkant van de knie - nog gevoelig was (en inmiddels weer is). Echter ging mijn loopje niet slecht, al had ik er de laatste kilometer wel moeite mee. In 27'51'' kwam ik, als 23ste van de 80 lopers, over de meet. Dat is voor dit parcours - iets langer dan 5 kilometer, 5.085 m - mijn normale snelheid. Maar echt makkelijk was het niet gegaan en op dit moment heb ik weer duidelijk meer last van mijn been. Uitslagen van de 5.085 kilometer.


Nadat ik was gefinished, bleef ik in de buurt om mijn maatjes van de 10 kilometer te zien binnenkomen. Dat waren achtereenvolgens Michel Out, Jan Wierenga (tevens oudste loper op de 10km) en Leen Harteveld. Weer later arriveerde Paul maar toen was ik al naar het clubhuis gegaan om de vochtvoorraad aan te vullen. Uitslagen van de 10km staan hier.

Er was ook nog een minder sterk bezette 15 kilometer maar daar deden geen bekenden van mij aan mee.

Na afloop was er weer de traditionele gezellige 'nazit' in het clubhuis van AV'40, met onder vele anderen Jos Toth, Michel en Hizkia, Pierre en Paul.

Geen opmerkingen: