zaterdag 13 augustus 2016

Bradelier met veel plezier


Het weekendloopje was ditmaal niet de Kerkpolderloop, maar de Bradelierloop in het Westland. Een loop die deel uitmaakt van de jaarlijkse feestweek in Den Lier waarbij ik meestal wel van de partij ben.

Ik ging er met het openbaar vervoer (bus) heen, maar vanwege de feestvreugde in het centrum van Den Lier waren enkele halten vervallen. Wat in mijn geval betekende dat ik ruim twintig minuten moest wandelen om bij de Veilingweg te geraken, waar het sportcomplex zich bevindt. Het eerste deel van de wandeling werd ik begeleid door een aardige 'autochtone' dame aan wie ik de weg had gevraagd.


Het snelle hardloopgezin Mike, Helmie en Anne waren evenals mijn persoontje aan de vroege kant. Dochter Anne zou meedoen aan de kinderloop die om 13:00 uur begon, een uur eerder dan de 5 en de 10 kilometer waaraan Pa Mike zou deelnemen. Eerst heb ik na-ingeschreven, nog wat bekenden begroet, daarna omgekleed in een van de kleedkamers waar - hoe toevallig - een groepje Haag-veteranen zat die ook zou meelopen. Arie, Cornelis, Jan Groenestein en Ed Campignon. Later nog een stukje met hen ingelopen op het grasveld achter het clubgebouw.


Even later zag ik Anne binnenkomen bij de kinderloop, ze had die kilometer in een zeer rappe 4'16'' volbracht.


Wie er ook was - en naderhand prima heeft gelopen - was Jan Groeneveld. Ik moest hem natuurlijk wel even op de foto zetten voor dit blog.

Ook zag ik Pierre en Yöran, de trailrunner die het vandaag rustig-aan dacht te doen. Dat deed-ie ook, maar door zich als 'haas' voor Sonja op te werpen kwam zij toch mooi onder de 52 minuten!


En weer later liep ik - verrassing! - web(b)logger en rappe loper Running Ronald met vriendin Merit tegen het lijf. Leuk om hen weer eens te zien. Na de loop moest er uiteraard een foto worden gemaakt. Ronald en ik 'doen' het nog weleens (bloggen bedoel ik), wat inmiddels een zwaar gedateerde bezigheid moet zijn. Maar dat bomt niet.

Onze trainingsgroep 7 was fors vertegenwoordigd! De meesten hadden gekozen voor de 5 kilometer, vooral omdat dit deel uitmaakt van een circuit met - zo vernam ik - negen lopen. Je moet er aan minstens vier hebben meegedaan - corrigeer mij als ik het fout heb - maar daar kom ik niet aan.


Bovendien had ik behoefte aan een iets langere afstand na weken van 5 km. loopjes en de coopertest.
Dus voor mij werd het 10 kilometer evenals voor de 'Bikkels' Sonja en Sandra. Deze dames heb ik naderhand, hoffelijk als ik ben (ahum..) voor laten gaan.


De loop zelf ging wel goed, ik ging rustig van start en kwam weldra in een goed ritme. Mooi parcours zo tussen de weilanden, kassen en woonwijken. Echter werd het toch weer warm, weliswaar niet zo warm als in Maasdijk een paar weken terug, maar toch. Daardoor gingen de laatste kilometers best zwaar maar ik zakte niet in, uiteindelijk kwam ik in 52'40'' over de meet. Sonja en Sandra bleven keurig onder de 52 minuten.

Later zag ik dat de andere lopers, ook van onze groep, prima gepresteerd hadden, zowel op de 5 als de 10 kilometer. Zie ook de uitslagen die - compliment voor de organisatie - bijna onmiddellijk online stonden, met zowel vermelding van bruto- en nettotijden.


Terwijl wij na afloop van de wedstrijd een gezellige nazit in de kantine hadden, vond ondertussen de traditionele prijsuitreiking voor de diverse categorieën lopers plaats.



Van Ton van der Pol kreeg ik een lift terug naar Den Haag. Dank Ton! Thuisgekomen, meteen de keuken in om pannenkoeken te bakken. Vandaag doen we maar eens makkelijk met eten...

1 opmerking:

RunningRonald zei

Het was leuk je weer te zien Fred! En ja inmiddels behoren tot de old School bloggers, maar wij kunnen zeggen dat wij al begonnen zijn met bloggen ver voordat de huidige generatie het bloggen ontdekt heeft. Het was een leuke goed georganiseerde loop! Jij liep lekker door! Tot de volgende keer Fred!