donderdag 26 mei 2022

Mooie hemelvaart met verguld randje: de Golden Ten (en Five)

Het werd weer een ouderwets-gezellige Golden Ten vandaag in Delft. En evenals vóór het pre-coronatijdperk een druk bezette editie. 

Tegen het eind van de ochtend ging ik op weg naar station HS, waar ik - zij het op vage wijze - had afgesproken met Jan G. Even gewacht maar geen Jan, wel Naomi Geleynse die zowel een van de vriendelijkste als een van de snelste dames van de regio is. Toch maar de eerstvolgende trein (IC) naar Delft genomen. 

In het oude stadhuis aan de Grote Markt startnummer opgehaald en naar Het Cultuurlab (voorheen Het Congregatiegebouw) gelopen. 


Jan was daar al, maar voor de rest was het opvallend rustig. Nòg rustig moet ik zeggen, want naderhand werd het onwijs (maar wel gezellig) druk. In de geïmproviseerde kleedruimte mijn startnummer opgespeld en waar nodig omgekleed en een 'bakkie' genomen en een korte sanitaire stop. Daarna weer naar buiten wat heen en weer lopen, ook weer even terug naar het oude stadhuis opdat Jan zijn nummer kon opspelden. Inmiddels heel wat bekenden gearriveerd, onder wie Lodewijk en Mulay, met wie we na de loop naar het 1km punt van de 10km loop zijn gegaan om de lopers op die afstand aan te moedigen.  

Hoe dan ook zaten we ruim in de tijd. Om kwart over één zouden de 5km lopers worden 'weggeschoten', ruim een kwartier eerder stonden we in Vak B (de snelle lopers waren ingedeeld in Vak A). Het was prima loopweer, weliswaar een tikje frisjes in de schaduw, er stond ook wat wind, maar de zon brak ook regelmatig door het wolkendek heen. Ik stond er met een groepje van Haag, onder wie Gaby en Jan Passchier die na lange tijd weer een langer loopje ging proberen. Wat hem overigens prima is gelukt.

Na het startschot schoof het lopersveld naar voren tot aan een soort fuik, waarna het los ging. Ik moet zeggen dat ik meteen flink in de benen ging en ik kon het ingezette tempo vrij goed vasthouden. Voor mijn gevoel dan. Mijn eindtijd was niet opzienbarend maar is wel een tijd die ik tegenwoordig 'normaal' loop: 30'16''. Kortom: tevreden!

(Met dank aan Nanda Blom)

De uitslagen staan al op de site van de Trompper Optiek Golden Ten en op Uitslagen.nl

Na afloop terug naar het Cultuurlab en daar in een nagenoeg lege kleedkamer gedouched en omgekleed. Daarna met Mulay en Jan G. (die best goed liep maar door een misverstand gedeeltelijk afhaakte) naar voornoemd 1 km punt gelopen waar ik enkele foto's van de lopers maakte. Eerst de allersnelsten, daarna de vele snelle jongens en meiden, vervolgens de iets minder snelle tot aan de achterhoede die ook constant een bewonderenswaardige inspanning hadden geleverd. Iedereen liep gewoon hard!

Ik zal meer (willekeurig geschoten) foto's van de 10km lopers in een album plaatsen, daar kom ik morgen pas aan toe.




Op de terugweg nog even bij Kobus Kuch koffie met voortreffelijke appeltaart genomen: royale toef slagroom, stevige knapperige korst, daar was ik wel aan toe. Vervolgens naar het station en terug naar huis.


Het was een mooie dag en een fijne loop, zoals altijd weer puik georganiseerd!
 

Geen opmerkingen: