woensdag 24 augustus 2016

Zomervaria


Zo nu en dan kruip ik achter de schildersezel, maar niet voor heel lang, het mooie weer lonkt voortdurend. Wat niet wegneemt dat ik de afgelopen weken toch zo'n vier schilderijtjes heb gemaakt, dat geeft toch wel een zeker voldaan gevoel.

Hoe dan ook moet ik deze parisiènne met haar glas wijn nu even verontschuldigen, want ik ga naar buiten.

Dus is het toch nog hoogzomer geworden. Op de valreep kun je zeggen, want hoewel september ook mooi kan zijn, lijkt het niet waarschijnlijk dat dan de 32 graden Celsius worden gehaald.

De afgelopen dagen werd een strandvakantie. Dicht bij huis, dat wel. En zeker niet de hele dag, de tijden van uren achtereen bakken in de zon zijn voorbij.

Maar weer of geen weer, de trainingen gaan altijd door! Maar dan wel aangepast.

De maandagavondtraining viel op door de grote opkomst. de 'grote' vakanties zijn duidelijk voorbij. Maar liefst zeventien personen, en dan heb ik het alleen nog maar over 'onze' groep.

De training was wat je noemt 'pittig', maar dat lag vooral aan mezelf. Het werd een duurloop van één uur (netto). Dit na een uitgebreide warming up en loopscholing-sessie onder leiding van Odette. Maar het werd wel een duurloop met versnellingen, twee series van 5 x 30 seconden met telkens 30 seconden gas terug tussen de tempo's en vijf minuten herstel tussen beide series. Naderhand zag ik dat die versnellingen in 10 km tempo moesten worden gelopen, maar ik ging veel sneller, daartoe opgejut door Ben Out, dus het werden in totaal tien sprintjes van een halve minuut, in het kielzog van Ben en Sonja. Die gingen overigens prima, wel wel iets te hard.

Ook vanwege de Kerkpolderloop daags ervoor, voelde ik de benen uiteindelijk wel. Na afloop liep ik samen met Sanny op naar huis, maar de laatste 500 meter ben ik gaan wandelen. En de rest van de avond lag ik languit op de bank te 'buizen'.


Vanmorgen vroeg (om kwart over zes) vertrok ik van huis voor een lange duurloop. Ik moet wel wat kilometers maken voor de trailrun in Maastricht over een paar weken, vandaar. De route ging naar en door Meer en Bosch, een stuk door het gebied rond de puinduinen, bij Roompot Ockenburgh de duinen in en ter hoogte van strandtent Klein Ockenburgh het strand op en over het strand terug naar Kijkduin. Daar via de duinen terug naar Laan van Poot en van daaruit huiswaarts. In totaal (bruto) 100 minuten, met een kern van 85 minuten netto.




Later toch nog naar het krachthonk gegaan, maar ook door de toenemende warmte zat er vandaag weinig fut meer in. Het was wel heel druk op de baan, er was een introductiedag voor HALO-studenten aan de gang. Tientallen jongeren waren bezig met het begeleiden van grote groepen kinderen die bezig waren met allerlei sportieve spelletjes.

De wat oudere generatie was ondertussen op een ander veldje achter het clubhuis bezig met hun wekelijkse spelletje 'Pétanque'. Of was het toch 'gewoon' Jeu des Boules?


Oh ja, gisteren nog in de buurttuin bloemen voor een veldboeket geplukt en twee pompoenen gekocht. Deze gaan straks verwerkt worden tot pompoensoep, waarbij ook nog broccoli, knolselderij, uit en een paar aardappelen worden toegevoegd. Daarna toch maar naar buiten en ongetwijfeld de zee in!


Geen opmerkingen: