zaterdag 19 oktober 2019

Een van vier: ging voor geen zier

Foto Hans Uytenhout
En zo was er weer de tweede editie van de '1 van de 4' loop, deze morgen aan de Laan van Poot. Er waren veel lopers van de vier Haaglandse atletiekverenigingen komen opdagen.

Eerst gingen de lopers van de 5 km van start. Ik had nog net tijd genoeg om mijn telefoon op hen te richten. Filmpje staat op FB zoals jullie hebben kunnen zien.

Zelf nam ik deel aan de 10 km, tien minuten later. Besloot rustig te starten en mij door niets of niemand 'gek' te laten maken. Die eerste ronde ging nog wel, ik passeerde in ca. 28'30'' het aangegeven 5 km punt op de baan van de Laan van poot.

Echter zakte ik de tweede ronde volledig door het ijs en het is niet eens winter! Twee weken niet trainen, opspelende darmen en de laatste kilometer een blessure (er 'schoot' plotseling een felle pijn door mijn hamstring) dwongen mij herhaaldelijk tot stukjes wandelen en zelfs stilstaan nu en dan. Ben over het algemeen niet zo blessuregevoelig maar dat korte sprintje heuvel-af naar de Fuutlaan bleek funest.


Of dat nog niet genoeg was, jogte ik (vanwege die hamstring kon ik amper meer lopen) naar de ingang van het sportpark. Eenmaal gearriveerd bij de baan, liep ik 'verkeerd om' (namelijk aan de buitenkant van het hek) naar de finish, wat zeker tien meter scheelde. Mede daardoor kon ik nèt niet onder het uur finishen. Volgende keer zo niet beter, dan toch hopelijk iets minder 'slecht!'

In het clubgebouw (of de kantine zo u wilt) kon men pannenkoeken krijgen, paste wel bij het herfstige sfeertje rond deze loop. Waarbij het overigens wel droog is gebleven!

Later in de middag toch nog een stukje - noodgedwongen rustig, stapvoets - gewandeld door Ockenburgh en Hyacintenbos. Dat ging wel, maar kreeg op het laatst behoorlijk last van rug en onderdanen. Eén bonk stramheid! Kwam ditmaal geen fee tegen, maar wel haar wollige vertegenwoordiger die zich nogal provocerend tussen twee overgebleven vliegenzwammen opstelde. En mocht iemand denken dat ik die kabouter daar heb neergezet, geloof het niet! Allemaal FAKE nieuws!


Geen opmerkingen: