maandag 22 augustus 2022

Met horten, herten en stoten


Hardlopen staat de laatste tijd op een laag pitje. Zowel mentaal als fysiek zijn er zo van die 'vage dingetjes' (klachten is een te zwaar woord) die dit belemmeren. Uitstralingspijntjes, gevoelige shin splint en knieën geven het gevoel dat ik tijdens het hardlopen zware dumbells aan mijn benen meesleep. Het enige positieve is dat ik mooi op gewicht ben, daar heb ik de laatste maanden veel voor moeten laten maar het heeft vruchten (of kilo's in dit verband) afgeworpen.

Zaterdag voor de tweede keer aan de Parkloop in het Zuiderpark deelgenomen. Wederom weinig bekenden, met uitzondering van Ferwin (die ook bijgaande foto van een nogal eigenaardig finishende cultuurbarbaar maakte) en eerder Peter Puite met zijn zoon. Peter is een van de weinige nog actieve lopers die al deelnamen aan de vele loopjes die in de jaren zeventig en tachtig van de vorige eeuw werden georganiseerd. En hij was er weer bij!

Vijf kilometer slechts, een kippeneindje. Maar als je al een tijd te weinig en veel te kort traint, voelt het aan als een halve marathon. In mijn geval dus. Na één ronde (2,5 km) had ik er eigenlijk genoeg van en even later ging ik in wandelpas verder. Het was bloedwarm, mijn benen waren amper in staat tot een schuifelpas, bovendien bleek een sanitaire stop noodzakelijk. Dus eigenlijk was dit een gevalletje van DNF, maar met de finish in zicht vond ik het toch wat flauw van mezelf om mijn eindtijd niet te laten registreren dus toch maar die laatste twintig meter tot de finish volgemaakt. 

Zondag naar Dordrecht om een wandeling die ik binnenkort met andere 'doornvogels' hoop te maken 'vooraf te lopen'. Dat was best een mooie wandeling (NS Eiland van Dordrecht wandeling). Ik zal daar niet tot in detail ingaan want dan heb ik straks als we de wandeling met de groep gaan maken niks meer te vertellen. 




Helaas voor mij was het zó druk bij Villa Augustus dat er geen tafeltje meer over was, maar naderhand heb ik op het buitenterras van brasserie Down Town troost gevonden met cappucino en appelgebak.

Deze week zijn de scholen weer begonnen! Komende week staat deels in het teken van kleinkinderen naar school brengen en van school afhalen, en het wordt weer warm. 

Vandaag nog even naar de recent aangepaste Koekamp gegaan. Ook enkele bewoners (geen koeien overigens, wel edelherten en damherten) met recent 'geveegde' (van basthuid ontdane) geweien op de plaat gelegd. Drie jongvolwassen mannetjesherten, best bijzonder.





Geen opmerkingen: