maandag 18 november 2019

Reunie HRR: The Times, they are a'changing in many ways....

Op een of andere manier heeft het toch iets leuks, om het ouder worden via een blog in woord en beeld te brengen. Zo liep ik twee jaar geleden nog regelmatig een tien engelse mijl of halve marathon, maar die afstanden heb ik dit hele jaar niet gelopen. Ook niet in training, dus er zitten weinig kilometers in de benen. En dat heb ik geweten.

Gistermorgen gingen wij (buurman Jan, Pierre en Jan W.) naar Delft om bij AV 40 een 'loopje' te doen. Aanvankelijk zou ik 5 km gaan lopen maar eenmaal aangekomen besloot ik 'eens gek' te gaan doen en voor 15 km te gaan, wel in een heel rustig tempo natuurlijk, als trainingsloop. De anderen gingen voor de 5 km (Pierre), de 10 km (Jan W.) en buurman Jan die voor de CPC gaat trainen ook 15 km.

Rustig aan dus, 15 km in pakweg anderhalf uur, mooi genoeg voor een eerste keer. Echter pakte het anders uit. Ondanks mijn langzame start kwam ik niet in een lekker ritme, integendeel. Zelfs nu en dan eventjes stoppen en dan weer door. Dus dacht ik er aan om bij de 10km te stoppen, maar gelet op de alsdan te behalen eindtijd (een povere 66 minuten) besloot ik toch door te zetten en die laatste vijf kilometer mee te nemen. Met horten en stoten kwam ik over de finish. Langzaamste tijd ooit, heb lang geleden een keer 58 minuten gelopen, nu 1:38'55''.

Maar niet getreurd, er zijn tenminste kilometers gemaakt! De rest van de dag verliep ook goed.  's Middags ging ik naar een door onder anderen Ineke Schnitzler en Anneke Kloostra georganiseerde reunie voor oud-leden van The Hague Road Runners. Dit mede ter viering van het 35-jarig bestaan van de vereniging. Zelf was ik daar twaalf jaar lid van (van 1984 tot 1996) en heb daar mijn beste tijden gehad/gelopen.


De reunie vond plaats in het clubhuis van de HRR, Groenendaal 11 in Wassenaar, aan de rand van Clingendael. Het was leuk om al die gezichten terug te zien. Ruud (87 inmiddels maar still going strong), Noortje, Jacques B., Loes en Peter M. met wie ik in de redactie van het clubblad zat en interviews bij al dan niet prominente leden afnam, Paul en Jos met wie ik menig duel aanging bij de vele wedstrijd- en prestatielopen, enzovoorts. Ook (voormalig) marathontopper Anne van Schuppen gaf acte de présence.

Groep Hague Road Runners (zal zo rond 2000 geweest zijn)


Leden en oud-leden van HRR anno 2019
Moet zeggen dat er ook een aantal mensen bij waren die nog lopen en ik bij loopjes e.d. tegenkom. Zoals Ton Toet en Paul Slijpen. Ik heb met nog iemand wat foto's gemaakt die wellicht op de site van de HRR geplaatst gaan worden.

Later op de avond nog naar het Noordeinde waar clubvriend Hans zijn verjaardag vierde. Daar vooral familie van de jarige Hans en clubvrienden, ditmaal van Haag. Ook daar was het gezellig en werd goed voor de inwendige mens gezorgd.

Geen opmerkingen: