vrijdag 6 december 2019

Lopeloos weer...

Ziezo, Sint zit - als het goed is - weer op de stoomboot naar Spanje. Uiteraard met zijn gevolg, al zullen er her en der wat 'achterblijfpieten' rondlopen om nog iets te regelen voor kindjes die pakjesavond hebben gemist. Sint treft het niet met het weer vrees ik, maar goed, wie zich vanmorgen vroeg buiten waagde kan zich als zijn lotgenoot beschouwen.


Dat gold ook voor mij. Oma heeft griep (of zo), dochter en schoonzoon naar hun werk dus opa moest vroeg (rond zeven uur) op pad om kleindochter naar school te brengen. Dus eerst een half uur fietsen naar Vroondaal. Wat een puinhoop buiten zeg, donker, stortregen, veel wind en knap koud. Maar goed dat ik gisteren bij Decathlon een goede regenbroek heb gekocht, die kwam nu goed van pas. Een regenjack met capuchon had ik trouwens al.

Na Chloë aan de zorg van het Kindcentrum te hebben toevertrouwd, fietste ik naar de club. Het hardlopen met de baangroep haalde ik niet meer (dat begint altijd om negen uur en ik was er pas kwart voor tien), maar had nog wel de tijd  om wat in het krachthonk te stoeien. Daar waren we maar met z'n drieën, het slechte weer zal daar debet aan zijn geweest. Toen weer snel naar huis.

Trainingsupdate: de afgelopen week wel iets meer getraind dan de weken ervoor. Maandag voor mezelf gelopen (70 minuten), maar wel met een aantal (6 x) kilometertjes in een (voor mij) snel tempo met als uitschieter een keer 720 meter in 3 minuten. Woensdag met de groep ging het ook goed, op het programma stonden 'snelle minuutjes'. Volgens het schema was dat 1-2-3-2-1 minuut en dat twee of drie keer vijf minuten tussenpauze, maar na twee keer vond ik - en gelukkig ook trainer Maarten - het welletjes. Nog wat afsluitende oefeningen gedaan, daarna terug naar de club.

Voor het overige (vooralsnog) weinig te melden dat van het alledaagse af staat. Moet ook een keer kunnen.


Ja, dat concert van Soft Machine in Cultuurpodium De Boerderij op 1 december was fantastisch natuurlijk. Een hedendaagse line-up met bijna alle leden van latere incarnaties van de band (zeg vanaf 1975), de 'founding fathers' van de fusion (mix van rock en jazz). Hun laatste album 'Hidden Details' na afloop van het concert gekocht bij de merchandising stand. Alle bandleden (John Marshall, John Etheridge, Roy Babbington en Theo Travis waren bereid het te signeren.

Wel tussen neus en lippen mijn lijst voor de Top 2000 ingevuld (kun je vandaag nog doen, misschien morgen ook nog). Ook leuk om de andere keuzes van Facebookvrienden te bekijken...


Tenslotte een deel van een concert van Soft Machine uit 1971. Dit was zonder twijfel hun meest 'spannende' line up met legendarische musici als Elton Dean (sax), Hugh Hopper (bas), Robert Wyatt en Mike Ratledge. Dean en Hopper zijn helaas niet meer onder ons.

Geen opmerkingen: