zondag 14 februari 2021

Breugheliaanse schaatstaferelen anno 2021

 

De winter is nog niet voorbij, maar het lijkt onwaarschijnlijk dat wij taferelen zoals hierboven - en overal elders in de lande - op korte termijn weer zullen zien. 

Hoe dan ook, het was ijspret voor velen. Zelf heb ik de ijzers niet omgebonden (mij tegenwoordig te link) maar gewoon kijken naar al die ijspret gaf mij al meer dan genoeg voldoening.

Overigens kwam ik op weg naar Madestein niet alleen schaatsers tegen - en een enkele doldrieste fietser - maar ook hardlopers, al waren deze vandaag ver in de minderheid. Toch kon het best, hardlopen. Wel kijken waar je loopt natuurlijk, maar toch.

Nietwaar, Michel en Hizkia?

Zelf was ik gaan wandelen en ondanks de aangestampte sneeuw en de hier en daar onmiskenbaar gladde stukken ben ik niet op mijn plaat gegaan. 

Eenmaal op de plaats van bestemming - het meer langs de Madepolderweg - beleefden wij (Hanne, Daphne, Daniël, Lily en Chloë) twee uurtjes winterpret. 

Zowaar was er een tent waar we - op Take Away basis - de warme chocolademelk met slagroom, al dan niet vergezeld door een luikse wafel, goed lieten smaken.  

Morgen lopen de temperaturen op en wordt het dus een 'dooie(n)' boel, met zeker het eerste deel van de dag ijzel, het wordt bijna overal spek- en spekglad.

UITKIJKEN DUS!

Geen opmerkingen: