woensdag 12 januari 2022

Buitensporten 'mag' en kan nog steeds

Morgenstond in Vroondaal

En ondertussen zitten 'we' al op half januari en over het weer valt niet te klagen. Over wat er in de samenleving gaande is en nog staat te gebeuren valt vooral online genoeg te lezen maar op dit platform richt ik mij op de vierkante millimeter van het persoonlijke leven, dat zeker de afgelopen twee jaar zijn beperkingen kent.

Welnu, het sporten kan en mag nog steeds, en je hoeft geen Arie Boomsma te heten om dat belangrijk voor ieders wel en wee, vooral gezondheid, te vinden.

De krachttraining schiet er wel bij in - het krachthonk (binnensport) is immers gesloten - maar ik probeer wel zo'n vier keer per week een rondje te lopen. In een groep wordt wat lastiger omdat je slechts met maximaal twee personen - op anderhalve meter  van elkaar - mag sporten.

Toch probeer ik af en toe mee te gaan met het inmiddels vertrouwde groepje Pievitro, d.w.z. minstens één keer per week als andere persoonlijke omstandigheden of  'zin' dat toelaten. 

Vier personen, twee aan twee lopen. Vorige week maandag liepen we tempo's in Meer en Bosch, afgelopen maandag eveneens volgens het schema 2-1-2 minuten en twee keer 1-2-1 minuten. Ik moet zeggen dat het best lekker ging ditmaal.

Vandaag, op woensdag de twaalfde januari, baantraining met hetzelfde groepje. Tenminste, dat stond in onze groepsapp. Maar bij aankomst aan de Laan van Poot waren er geen lopers en was de baan spekglad. Aangezien ik geen schaatsen aanhad, voor mezelf maar een stukje gelopen. Stukjes aangezet en stukjes gewandeld, want hardlopen deed een beetje pijn. Misschien het effect van de tempo's van afgelopen maandag. Later in de middag nog een stukje fietsen, dan hebben 'we' onze beweging voor vandaag weer gehad!

Geen opmerkingen: