vrijdag 23 oktober 2015

Tussen schuifdeur en schuifgordijn

Toneelgroep Verkeer en Waterstaat - 1977
Van tijd tot tijd pak ik een foto-album uit de kast met foto's van twintig, dertig, veertig jaar geleden. Dat doe ik meestal om te kijken of er nog oude sportfoto's tussen zitten. Altijd leuk om te delen.

De meeste sportfoto's - in mijn geval hardloopfoto's - heb ik echter al een keer - of meer keren -gebruikt ter illustratie van de berichten op dit weblog. Er zijn nog een paar 'ongepubliceerde', maar die komen nog wel een keer aan bod: er moet wel een reden of aanleiding zijn om ze te gebruiken.

Wel kwam ik nog een zwik foto's tegen van toneelvoorstellingen. In vroeger tijden was ik lid van drie, nee vier amateur-toneelgezelschappen en mocht meerdere malen op de planken staan.


Bij mijn eerste werkgever (Succes-Nederlandse Boekenclub) meldde ik mij bij de toneelclub van dat bedrijf, en we hadden diverse malen uitvoeringen.


De geschiedenis herhaalde zich bij Rijkswaterstaat aan de Koningskade. Ook daar bij de toneelclub, en ook daar diverse opvoeringen gehad. Wel erg is dat ik niet eens meer weet welke toneelstukken dat waren... In een van die stukken speelde ik een nogal opgewonden mannetje... Enkele namen uit die tijdkan ik mij nog herinneren: Theo en Yvonne Scherer, Ben Poot, Wim Vermaas...



Bij het ministerie van CRM, later WVC: Same story. Het gezelschap heette 'Crème de la CRM'. Ook daar diverse toneelstukken, waaronder een blijspel van Goldoni. Mijn tegenspeler hier is Herman Olthof. Andere medespelers: Rens Hartman, Hans Verboom, Stefan Koning, Yvonne van Raalte...


In een later spel bij het ministerie speelde ik een politiek zeer incorrecte rol van onbetrouwbare jood en duivel. Ina Hendricks was kennelijk een van mijn slachtoffers...

Nog even een update van het hardlopen (niet interessant dus zapt u gerust weg): na de baantraining van maandag, heb ik de dagen erna - dat wil zeggen op woensdag en op donderdag - nog hardgelopen. Woensdag overdag liep ik eerst naar de Laan van Poot voor driemaal achthonderd meter in 10 km tempo (ca. 4 minuten). Op het schema stond echter vier maal 800 meter, dus heb ik het mijzelf wel makkelijker gemaakt. Naderhand begreep ik dat ik toch beter aan de avond(groeps)training had kunnen meedoen, of juist niet want toen zijn er maar liefst zes (6!) ronden van 800 meter gelopen.

Vandaag zat er vanwege stijvige knieën (vermoedelijk door de pittige trainingen maandag en woensdag) niet meer in dan een heel rustige duurloop van 75 minuten (bruto) over de Laan van Meerdervoort, door Meer en Bosch, Landgoed Ockenburgh en een klein stukje puinduinen. 

Geen opmerkingen: