vrijdag 16 september 2016

Richting heuvel-weekend

Zo, vanmorgen nog even naar 'het honk' gegaan om te bankdrukken - als het die naam mag hebben, vanwege de relatief lichte series, oplopend van 10 x 'kale stang' (20 kg.) tot maximaal 60 kilo. Niet dat ik vandaag zo ver ben gekomen: veertien dagen was de laatste keer dat ik wat ijzer omhoog bracht. Het wat zeurderige gevoel in borst en bovenrug had mij tot rust gemaand. Het viel op dat ik weinig aan (relatieve) kracht had ingeboet, ik kwam tot 10 x (voorzichtig) bankdrukoefeningen tot 50 kilo. Nu maar afwachten of ik niet al te veel last krijg.

De afgelopen week heb ik niet veel gelopen. Dinsdag wel, ik liep toen voor mijzelf. Op het schema stond 2 à 3 keer 1-2-3-2-1 minuten in 10 km. tempo, tussenpauze 90 seconden en 5 minuten seriepauze. Echter liep ik meer 'op gevoel'.  Ik kwam moeilijk op gang. Pas na een half uur deed ik in het smalle natuurgebied langs de Segbroeklaan tot aan de Houtrustbrug één serie volgens vorengenoemd schema, waarna ik naar huis liep om andere (lichtere) loopschoenen. Daarna draaide ik nog 3 x 1000 meter in 5 km tempo. Twee van de drie keer kwam ik nog een stuk onder de 5 minuten. Moet er wel bij vermelden dat ik dat tempo niet twee kilometer zou hebben volgehouden.

Woensdag is er van lopen weinig gekomen. Te warm, de coopertest heb ik ook overgeslagen. Donderdag nog wel een klein half uurtje 'voor de vorm' gelopen en vandaag heb ik, na het bankdrukken en koffie drinken met Wim en Pierre, nog een half uurtje 'voor mezelf' gelopen, deels door de duinen.

Dat moet het dan een beetje zijn voor deze week, want zaterdag ga ik met een aantal 'exen' (van mijn vorige trainingsgroep bedoel ik) 'Over the Hills en (not too) Far Away!'

Geen opmerkingen: