maandag 20 februari 2017

Een aangenaam loopje in de Delftse Hout


Tijd geleden dat ik met de twee J's (Jan G. en Jan W.) richting Delft reed voor een prestatieloopje. Misschien wel een half jaar. Dit kwam vooral vanwege een nogal hardnekkige blessure van onze chauffeur Jan W., maar de laatste tijd loopt hij weer. Wat Jan G. betreft, die loopt ook nog steeds en behoorlijk goed, maar vandaag even niet. Het aanwezig zijn bij zo'n loop vindt hij net zo leuk.

Bij AV'40 was het wat drukker dan normaal. Niet zo gek, want menigeen ziet zo'n prestatieloop - er kon gekozen worden uit 5, 10 of 15 kilometer - als een goede voorbereiding op de CPC begin maart. Dat zal onder andere gelden voor Ellis van Groep 5, die een goede 10 km wilde lopen.


Zelf koos ik voor de 5 kilometer omdat ik - ditmaal - niet van plan ben de halve marathon te gaan lopen, althans niet de CPC. Duurlopen langer dan anderhalf uur gaan mij moeilijk af de laatste tijd, dat komt vooral door fysieke ongemakken die uitsluitend bij het hardlopen optreden. Dan maar een kortere afstand en langzaam-aan opbouwen naar grotere afstanden.

De kop van deze post luidt positief: 'Een aangenaam loopje in de Delftse Hout'. Eerlijk gezegd: echt lekker ging het gisteren niet bij de Delftse Houtloop. Een combinatie van iets teveel lichaamsgewicht (bleek achteraf, 80 kilo alweer) en verminderde fitheid (door kriebelhoest en geïrriteerde bronchieën) maakte dat die paar kilometertjes (iets meer dan 5 km) aanvoelden als een marathon. Na een redelijk voortvarende start zakte ik snel terug en het duurde even voordat ik in mijn ritme kwam. Uiteindelijk kwam ik in een voor mij langzame tijd van 27'47'' over de meet.

Verdere uitslagen staan hier.

Oh ja, dat is waar ook. Zag zojuist een treffen van de heren Peter Jan Rens en Emile Ratelband in RTL Boulevard (kijk ik nooit naar natuurlijk, zag het bij de kapper ;-)). Ratelband wil Rens failliet laten verklaren omdat deze hem nog zesduizend euro schuldig zou zijn. Beide positivo's kwamen er tijdens de uitzending niet uit, dus dat muisje krijgt nog een (ratelslang)staartje.

Lekker belangrijk zou je zeggen, maar voor mij was het een mooie aanleiding om een oude koe uit de sloot te halen, een soort van cartoon die ik destijds maakte naar aanleiding van de 'fittie' tussen 'treiterjournalist' Rob Muntz en 'Mister Tjakka' Emile Ratelband.



Muntz, verkleed als Ratelband, bestookte de èchte Ratelband in de vertrekhal van Schiphol. Hetgeen hem op een welgemikt knietje van de positiviteitsgoeroe kwam te staan. In zijn kruis. Filmpje! Over kruis gesproken: Muntz was ook spraakmakend door zich voor te doen als televisie-dominee, en zijn persiflage van Hitler riep veel hilariteit op, anderen vonden deze 'act' het toppunt van smakeloosheid.

Geen opmerkingen: