maandag 2 oktober 2017

Herstel van Westlands Mooiste

Tja, de titel boven dit blogbericht kan aanleiding geven tot misverstand. Wellicht ten overvloede maar voor alle duidelijkheid: Westlands Mooiste is de bijnaam van de Rijk Zwaan Loop.

De Rijk Zwaan Loop is weer achter de rug. Voor mij was die 10 EM toch wel weer een stukkie. Dus gisteren (zondag) heb ik niets gedaan, afgezien van wat bezigheden binnenshuis, en 'middags ging ik even kijken bij de clubkampioenschappen van onze club die aan de Laan van Poot gehouden werden.

Leuk om al dat jonge talent bezig te zien. En het ging erg hard, vooral bij de loopnummers. Maar omdat ik niet lang ben gebleven kan ik eigenlijk weinig zinnigs zeggen over de wedstrijden, laat staan over namen en rugnummers. Wie daarvoor belangstelling heeft, zie deze site!


Vandaag toch maar even een herstelloopje gedaan, maar ik heb daarmee gewacht tot de avond. Dan kon ik met de groep meetrainen en dan doe je toch iets meer dan wanneer je op eigen houtje loopt.

Wat op het programma stond was eigenlijk niet zo boeiend: 60 minuten duurloop 1 tempo. Odette trok de kar deze avond. Aanvankelijk ging het redelijk, ook omdat ik ècht wilde herstellen en geen 'spielerei' tussendoor van plan was, àls ik daar al toe in staat zou zijn geweest. Dus liep ik keurig aan de staart van onze groep en dat is zo gebleven.

Toch ging het mij niet makkelijk af deze avond. Het parcours voelde zwaar aan. Was grotendeels mentaal - door vermoeidheid geen zin meer - maar het had ongetwijfeld ook met de resterende afvalstoffen in de benen te maken. Wij liepen door de duinen naar Kijkduin en via het duin(fiets)pad langs de Machiel Vrijenhoeklaan naar Ockenburgh en daar weer via Deltaplein en langs hotel Atlantic weer de duinen in. Maar eerlijk gezegd had ik het toen wel gehad. Niet dat het tempo hoog lag, maar echt rustig ging het ook niet en bovendien was er veel 'vals plat' en hellingwerk, niet echt wat ik mij voorstel als 'herstelloopje'. Dus ben ik ter hoogte van de Fuutlaan afgehaakt terwijl de anderen nog een stevig potje gingen klimmen.

Aangezien ik van huis naar de Laan van Poot was komen lopen, ging ik met dezelfde benenwagen terug naar huis. Al met al toch zo'n zeventig minuten 'netto' gelopen.

Geen opmerkingen: