vrijdag 19 juni 2020

La maar lopen...


17 juni

Langzaam, maar vrij zeker, komt er meer regelmaat in het lopen. Na de lange tempo's van afgelopen maandag volgde woensdagochtend een rustig duurloopje van een uur (paar rondjes Stokroosveld en Bosjes van Pex) en woensdagmiddag een duin- en strandwandeling van ruim twee uur. Bij de wandeling ging ik van huis via de Zonnebloemstraat en de Fuutlaan de duinen in en over het strand naar Kijkduin en verder, naar de Zandmotor. Deels via de duinen en Meer en Bosch terug. De foto's bij dit bericht zijn onderweg gemaakt.



18 juni

Op deze donderdag ging het illustere viertal Pievitofre weer in Meer en Bos e.o. een 'minutenprogramma' afwerken, d.w.z. twee series van 8 x 1 minuut, steeds met een minuutje herstel tussen de tempo's en drie minuten herstel tussen beide series. Alles bij elkaar zo'n 55 minuten. Het ging wel beter dan de vorige keer, ook al heb ik in de tweede serie de laatste twee keer niet helemaal vol gemaakt.

Opvallend was dat in Meer en Bos een politie-auto ons een tijdje volgde, ook toen we een onverwacht zijpad insloegen. Dat was tijdens het inlopen. Ik waarschuwde mijn mede-lopers/kornuiten dat het mogelijk ging om het naleven van de 'anderhalve meter' regel. Liepen wij te dicht op elkaar? Hoe dan ook namen we iets meer afstand en dat bleek afdoende, wij werden er tenminste niet op aangesproken.


Vrijdag 19 juni

Vanmorgen even naar onze club aan de Laan van Poot, meegedraaid met de baangroep. Meestal worden er na een klein half uurtje warming up 10x 200 meters gelopen op de baan. Omdat ik gisteren met o.a. Pierre (nu ook aanwezig) al 16x 1 minuten tempo's had gedraaid, nu maar wat rustiger aan.


Toch moet ik zeggen dat het mij niet eens tegenviel: ik heb vanmorgen drie tempo's (tweehonderd meters) meegelopen, waarbij de langzaamste in 55 seconden en de snelste in 51 seconden ging.

Op weg naar huis, kwam ik bij de ingang een loopgroep tegen met onder meer Jan Wierenga. Vorige week nog schoenen (Hoka's) gekocht bij de Hardloopwinkel, waar ik geholpen werd door zijn zoon Marcel. Jan had zelf ook Hoka's aan, ze bevielen hem prima.


Even een selfie! Wij zullen de Delft-loopjes missen dit jaar, al is het nog niet uitgesloten dat de befaamde Kerkpolderlopen in augustus (mogelijk) doorgaan.

Geen opmerkingen: