donderdag 6 augustus 2020

Bier was best na Coopertest


En zo was daar gisteravond de tweede coopertest van Haag Atletiek (georganiseerd door Jan Passchier & crew) van dit wonderlijke jaar.

Na een uurtje uitlopen vanmorgen (ditmaal richting Zuiderpark) en een strandmiddagje met de kleinkinderen, nu even tijd voor een korte impressie.

De coopertest: sinds jaar en dag een mooie gelegenheid om je snelheid te testen, en door ook aan daaropvolgende coopertesten deel te nemen kun je zien of je vorderingen maakt. Of achteruitgegaan bent al heb je dat natuurlijk liever niet. 

Jan Passchier heeft er diverse malen bij mij op aangedrongen om mee te doen, maar omdat ik als 'oudje' geen snelheid meer maak heb ik voor de eer bedankt. In ieder geval heb ik de vorige keer niet meegedaan, te meer omdat ik toen totaal niet in vorm was.

Gisteren deed ik wel mee, want de laatste maand ben ik meer gaan trainen en ben iets afgevallen. Vorm en conditie zijn voor mijn gevoel prima. Toch moest ik mijn verwachtingen temperen, door schade en schande (nou ja) wijs geworden. Ik wilde proberen om minimaal tweeduizend meter halen. Voor mijn categorie is dat (volgens de tabellen) goed genoeg.

Om half zeven was de eerste 'tranche' en ons groepje deed mee. Op Pierre na, hij jureerde. Het was op dat moment nog bloedwarm, met veel zon, dus enkele meters na de start werd het al zwaar ademhalen. Maar goed, de twaalf minuten zijn volgemaakt en ik kwam op 2200 meter uit. Jan G. zat slechte enkele meters voor mij en Ton bleef ook net onder de 2300 meter. Vincent (van ons groepje) kwam wel op een mooie 2519 m uit.

Nee, dan Tesfalem Zeresnay, een van de pupillen van Mulay Najib. Hij ging met nog meer snelle lopers om tien over acht van start en werd met 3720 meter snelste loper van de dag!


Na afloop was het goed toeven op het terras. Van mijn vorige trainingsgroep nam iemand (Barend) afscheid dus daar hebben Ton (ook ex-groepslid) en ik even bij gezeten onder het genot van koffie/thee en een smakelijke door Barend zelfgebakken taart. Daarna even aangeschoven bij een aantal andere drinkers met een ren-probleem.....

Geen opmerkingen: