zondag 22 november 2020

Weekend niet lopeloos

Vanmiddag voor het eerst dit jaar een lange duurloop volbracht! Het was niet echt de bedoeling, ik wilde gewoon mijn rondje doen. Maar mede vanwege het mooie weer - er scheen een lekker zonnetje - werd het iets meer dan dat. Tijdens het lopen met afwisselend rustige en iets minder rustige stukken, passeerde ik via de Laan van Meerdervoort onder meer de Bosjes van Pex, Meer en Bosch, een stukje Madestein, landgoed Ockenburgh en bij de Puinduinen een stukje omhoog.

Na exact 90 minuten 'bruto' (want korte stops bij stoplichten e.d. meegeteld) bereikte ik het thuisfront.



Overigens heb ik ook op zaterdagochtend nog een stukje hardgelopen. Bij het veldje van de De Savornin Lohmanlaan zag ik diverse groepen van Haag Atletiek bezig met hun oefeningen en hardlopen. Wel allemaal keurig vier bij vier en op afstand van elkaar. 

Zelf liep ik nog een stukje door en zag op de hoek van bovengenoemde laan en de Laan van Poot, bij de opgang naar de duinen, het groepje onder leiding van Mulay lopen. Of ik mee wilde. Dat leek mij wel leuk maar vroeg mij af of ik het wel aankon: op dat moment voelde ik mij niet optimaal. Toch heb ik nog een stuk meegelopen tot in de duinen, bij het Fuutpad. 

De 'Mulay-groep' is een wonderlijke groep qua niveau en samenstelling: er lopen zeer snelle jongens en meiden mee, onder wie Issak Berhane en Mattijs van Dulkenraad, maar ook 'slakken' waaronder ik mijzelf ook mag rekenen. Geen probleem voor Mulay die al heel lang (40/45 jaar) diverse groepen heeft getraind en nog traint. Je kunt dus met recht zeggen dat hij een zeer ervaren trainer is die onverminderd enthousiast zijn pupillen naar betere prestaties kan begeleiden. 


Geen opmerkingen: