woensdag 4 november 2020

FOX News!!

Wie gaat het worden? Trump of Biden? Of Beiden? Dat laatste niet natuurlijk, zou wel bijzonder zijn: twee presidenten. Nou ja, spannend wordt het sowieso. Ik ga er nu van uit dat het Biden wordt.

En dan Covid-19. Het worden rustige weken: activiteiten zullen zich vooral binnenshuis of in een beperkt gebied rond het huis afspelen.

Wel vanavond een soort van knoop doorgehakt: heb mij ingeschreven voor een virtueel loopcircuit, het Zorg en Zekerheidscircuit. Het plan is om steeds 5 kilometer te lopen (in trainingen loop ik ook iets langere afstanden). Heb je toch nog het gevoel dat je niet alleen loopt voor conditie, fitheid en de 'fun' (wat heel belangrijk is), maar ook voor een doel: het meedoen aan een evenement!

Zowel zaterdagochtend als maandag heb ik hardgelopen. Zaterdag ging het erg moeizaam, de benen wilden niet. En dat kwam - denk ik achteraf - omdat ik twee dagen daarvoor, aardig wat tempootjes heb gelopen met (voor mij) hoge snelheid. Tegenwoordig langer herstel nodig! Deze maandag ging het wel prima: vijf keer één kilometer voluit, dat komt neer op ca. 5'20'' per kilometer.

Vandaag eerst naar het krachthonk, daar mag nog getraind worden. Sowieso individueel, maar in de ruimte mogen maximaal zes personen aanwezig zijn. Vanmorgen waren we met z'n drieën. Daarna een twintig minuten loopje. En weer later - het was prachtig weer - een flinke wandeling gemaakt, deels door het duingebied na Kijkduin.

Vandaag ook een bok geschoten....

Ik had daar bijzondere ontmoetingen. Eerst met de geiten en bokken die daar zijn uitgezet voor het groenonderhoud. Verderop met een stel vossen op een duinpaadje, waarvan een naderhand naar beneden kwam en zich mooi 'close up' liet fotograferen.

En last but not least een vriend van de 'Seventies groep' die langskwam op de fiets en mij herkende. Op één ontmoeting bij een cultureel evenement na, al die jaren niet gezien. Saillant detail: hij was in de jaren zeventig Haag-atleet (toen heette dat nog V&LTC-atleet) en werd tweede bij het NK Hoogspringen. Leuk om hem (Arnold/John Edens) weer even gesproken te hebben...


Geen opmerkingen: