dinsdag 13 juli 2021

Testloop bij Hague Road Runners

 

Ook al scheen de zon de afgelopen dagen niet uitbundig, met de temperatuur was en is niets mis. En ook nog eens weinig wind, dus lekker loopweertje. Dat het gisteravond bij ons in het westen - en vandaag in het oosten - plensde van de regen, is goed voor de plantjes zullen we maar zeggen.

Gisteren (maandag) eerst een stukje gelopen door de duinen en over het strand. Het eerste stuk (van huis tot de Fuutlaan, bij de  oprit naar de duinen) in behoorlijk tempo (9 minuten), daarna afwisselend in rustig duurlooptempo en korte versnellingen richting strand. Op het strand naar rechts en bij het keerpunt (na De Fuut) weer terug. De laatste 1500 meter - van Fuutlaan tot Vruchtenbuurt - weer versneld, onder de 9 minuten is gelukt (8'50'') maar moest daar wel mijn best voor doen.

Later in de middag een korte wandeling gemaakt naar het Westduinpark, waar het momenteel een waar bloemenparadijs is. Fotootjes!

Vandaag - dinsdag - ben ik 'een soort van' vreemdgegaan door bij de bevriende hardloopvereniging de HRR deel te nemen aan een time trial over vijf kilometer. Dit wel op uitnodiging van Jan Groeneveld en met toestemming van trainer Izaak Luteyn.

Ik ben gretig op deze uitnodiging ingegaan want ik mis de georganiseerde loopjes erg, en in onze provincie wordt vooralsnog(?) weinig tot niets georganiseerd. En om nu helemaal naar Friesland of Drenthe af te reizen om vijf kilometer te rennen is ook weer zo wat.

Eerst stukje fietsen naar het clubhuis van de HRR aan Groenendaal, op de grens van Wassenaar. Snel even mijn rugzak naar de kleedkamer gebracht en vervolgens - met Izaak op de fiets - naar het start- en finishpunt even voorbij het viaduct gelopen. De anderen (twaalf personen) hadden zich al ingelopen en zich daar verzameld. 

De testloop was zoveel mogelijk coronaproof: om de 20 seconden ging een loper/loopster van start, de snelsten eerst. Zelf had ik mijzelf meer achteraan laten zetten op grond van persoonlijke inschatting (ca. 32 minuten). Eenmaal gestart, liep ik in een bepaald tempo dat vijf kilometer volgehouden zou kunnen worden. Na 500 meter haalde ik de loper die voor mij was gestart in, maar dat lukte niet meer bij de loopster die daar weer voor liep. 

Maar goed, echt snel ging ik niet maar het ging wel 'steady', kon het goed volhouden ondanks de warmte ('mokkig' weer) en het feit dat ik al lange tijd geleden is dat ik deze afstand ononderbroken heb afgelegd. Was dan ook blij dat ik in een voor mijn huidige doen goede tijd (30'40'') kon finishen.


Na afloop de coolingdown, douchen, omkleden en op het terras van de HRR koffie drinken. Met een soesje erbij, want Machiel Overduin was jarig vandaag.

En nu op naar het volgende loopje! Wanneer dat zal zijn, even afwachten.  


Geen opmerkingen: