maandag 1 mei 2023

Hollen langs de bollen van Noordwijkerhout tot Drievliet




Op deze zonnige dag - 1 mei, dag van de arbeid en de verjaardag van jongste kleindochter Lily - gingen we naar Drievliet. De dag begon bewolkt en regenachtig maar naarmate de dag vorderde liet de zon zich steeds meer zien en in de vooravond sloten we de dag af met Italiaans eten in de zonovergoten achtertuin van dochterlief. Het is maandag, maar het voelde als een zondag.


Terugblik op het afgelopen weekend:

Ondanks weinig trainen en stramme ledematen toch maar weer eens aan een loopje deelgenomen. Nou ja, loopje, het is een echte wegwedstrijd over 2, 5, 10 of 21 kilometer. Wel door een zeer mooie omgeving, vooral in dit seizoen: het bollengebied!

We hebben het over de Omloop van het Noordwijkerhout, een van de lopen in het kader van het Zorg- en Zekerheidscircuit. Daags ervoor was ik er nog in de buurt, in Hillegom.

Deze Noordwijkerhoutloop heb ik overigens al vaker gelopen. Zelf heb ik geen wedstrijdaspiraties meer, snel lopen is er niet meer bij maar toch: de 'drive' is er nog steeds. Het gaat vooral om de sfeer rond het lopen en ook om te testen of het nog ging. 

Bij het na-inschrijven koos ik voor de korte middenafstand oftewel de vijf kilometer. Jan en Izaac, met wie ik mocht meereizen, stonden letterlijk anders in de wedstrijd want zij hadden zich ingeschreven voor het gehele zorg- en zekerheidscircuit. Ook zij gingen voor de vijf kilometer.

De kantine was om onduidelijke reden gesloten maar er was een soort van loket waar je met de pin koffie of chocola kon nemen die niet geweldig was maar goed, het is vocht. 

Nadat de 10- en 21 kilometer lopers waren vertrokken, ging om vijf over elf  de vijf kilometer van start. Rustig helemaal achterin gestart om niet in de verleiding te komen te snel te beginnen. 

In dat tempo constant doorgelopen zonder onderbrekingen. Dat is al winst. In een momenteel voor mij bevredigende tijd bereikte ik de finish. Volbracht!

Lodewijk van Dongen heeft foto's gemaakt van het evenement! zie hier zijn fotopagina. 


Geen opmerkingen: