dinsdag 16 december 2014

Op weg naar kerst...


Even een update van de 'Days After' de Meeuwen en Makrelen.

Op zaterdagavond heb ik mij rustig gehouden. Lekker thuis. Gewoon een beetje gefreewheeld, onder andere het blogverslag geschreven, een paar foto's ingeladen en de foto's die door anderen van de vele zwoegende lopers zijn gemaakt bekeken. Ook andere verslagen en berichten van mede-lopers doorgenomen. Het plan was om de makreel op die avond te verorberen maar dat ging niet door, ik zat nog vol van de gebakken vis, erwtensoep en de biertjes met enige stuks bittergarnituur. Zoals iemand op FB schreef in een reactie op een bericht van een mede-loopster: eerst 1000 kcal. verbranden bij de Meeuwen- en Makrelenloop en daarna 5000 kcal. erbij.


Vandaag gaat de makreel wel op! Lekker met witbrood en een salade, in dit geval een mix van licht voorgekookte broccoli en aardappelschijfjes en in wat olijfolie geroerbakte en vervolgens met wat witte wijnazijn besprenkelde rode paprika, dat mengen met kappertjes en een in ringetjes gesneden bosui en tenslotte alle ingrediënten door elkaar mengen.

Zondag hadden wij familiebezoek, en heb ik voor het eerst mijn kleindochter een flesje mogen geven. Het viel mij nog mee moet ik zeggen... Mooie oefening voor volgend jaar als wij meerdere malen per maand 'oppas-opa- en oma' zijn.

Maandag heb ik overdag een uurtje voor mijzelf gelopen. Daar valt verder niet zoveel bijzonders over te vertellen, behalve dat ik weer in de duinen en een stukje over het strand heb gelopen en dat het op de terugweg onbedaarlijk begon te regenen. Vandaag (dinsdag) slechts een half uurtje gelopen. Ik ging naar de Laan van Poot en nam een kijkje in het krachthonk: daar ben ik lange tijd niet geweest! Heel voorzichtig wat lichte oefeningen gedaan omdat mijn linkerschouder bij bepaalde bewegingen nogal gevoelig is. Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid komt dit omdat ik de vorige keer tè enthousiast met de apparaten in de weer ben geweest. Maar ik moest die krachtraining toch maar weer eens oppakken...


's Middags ging ik naar de stad. In het atrium van het stadhuis worden van maandag tot en met vrijdag elke middag van 13:00 uur tot 14:00 uur gratis kerstconcerten gegeven. Alleen vrijdag wordt dat later, dan treedt de Woodstreet Big Band op van 16:30 uur tot 17:30 uur.


Vandaag (dinsdag dus) speelde een trio, de violist Noa Eyl en The Basily Boys, gypsiemuziek à la Django Reinhardt, de gitaarvirtuoos die zeventig jaar geleden furore maakte met zijn 'Hot Club Du France'. In de jaren negentig was er opeens het verrassende Rosenberg Trio, formidabele musici die de gipsy swing van Reinhardt en andere zigeunermuziek wederom op de kaart zette. De jongere Basily Boys treden in zekere zin in hun voetsporen. Leuke, opzwepende muziek en bovenal zeer virtuoos gespeeld!

Woensdag spelen de strijkers van het Jeugdorkest Haganum, donderdag Gregor Bak en Francis van Broekhuizen en vrijdag de Woodstreet Big Band in het Atrium.

Geen opmerkingen: