vrijdag 26 december 2014

Warme chocolademelk en kerststol na pittige cross


Mooie dagen hoor, die kerstdagen, maar wat kan een mens gaar worden van dat binnen-zitten. Daarom vormt de jaarlijkse kerstcross bij Haag Atletiek een welkome afleiding. Met als bijkomend voordeel dat je aardig wat calorieën verbrandt, want wat is-ie zwaar!

Om achtereenvolgens kwart over elf en half twaalf gingen de lopers van respectievelijk de jeugdcross (1300 m) en de korte cross (ca. 3200 m) van start. Die was op het ‘hondenuitlaatveldje’ aan de De Savornin Lohmanlaan (aan de duinen, bij het Paddepad). Eerst een instructie en bemoedigende woorden van Wim Hartman, daarna: hollen maar!



Wat later, om 12:00 uur precies, werden de lopers van de lange cross (77000 m) weggeschoten. Daaraan deed ik zelf mee, dus kan ik ervan getuigen dat het parcours ietsje is gewijzigd ten opzichte van vorig jaar, maar dat maakte de cross niet minder mooi: integendeel! 





Het was een zwaar parcours omdat het door de zandduinen van het natuurgebied voerde. Er moest dus stevig worden geklommen, bovendien was het zand behoorlijk mul. Al eerder heb ik gemeld dat ik geen held in het klimmen ben, maar waar je kon dalen heb ik daar flink gebruik van gemaakt, met grote passen en de hakken in het zand liet ik mij steeds naar beneden vallen.
Uiteindelijk heb ik best aardig gelopen, na drie ronden zwoegen kwam het laatste rechte stuk naar de finish, die ik in 42'50'' overschreed. Daar was ik tevreden mee. Alle uitslagen staan HIER!


Na afloop kon er bij ons worden gedouchd en omgekleed. Dan naar de kantine, of clubgebouw zo u wilt, waar warme chocolademelk werd getapt en heerlijke kerststol.
Overigens heeft Joop Nennie niet alleen mijn camera in bewaring genomen maar ook gebruikt! Dat resulteerde in bijgaande fotoreportage. Joop, bedankt!

Geen opmerkingen: