dinsdag 21 april 2015

Na lentefeest komt voorjaarsschoonmaak

Het was een veelbewogen (overwegend familie)weekend, waarbij het boottochtje ter ere van het zestigste levensjaar van mijn eega niet onopgemerkt is gebleven. Dit dankzij de foto die dochterlief Daphne maakte en vervolgens via FB deelde met wederzijdse facebookvrienden. Heel veel felicitaties en leuke reacties gekregen, veel dank daarvoor!

Het was een leuke boottrip van anderhalf uur, met een schipper die tevens gids was. Hij vertelde het gezelschap (18 personen, vooral familie, schoonfamilie en enkele vrienden) uitgebreid over wat er al varende langs de oevers te zien was. Een van de gasten - in wie menig Haag-loper een vermaard speaker zal herkennen - zong zelfs nog uit volle borst een lied in het russisch. Of het steenkool-russisch was kan ik niet zo goed beoordelen, maar de zang was hem, als lid van het Don Kozakkenkoor, wel toevertrouwd.




Momenteel zit ik in een bijna lege woonkamer achter de PC deze woorden in te kloppen. Reden is dat de hele kamer een opknapbeurt krijgt, maandag hebben we met z'n drieën alle muren en het plafond gereinigd (hebben we met z'n drieën gedaan) en hebben wij een stuk van de plint verwijderd. Dinsdag (vandaag inmiddels) gaat er geschilderd worden.  Reden van deze opknapbeurt is dat wij over ruim een week een boekenkast krijgen die een flink stuk van de wand zal beslaan, en over een maand of wat een bankstel. Het is dus nu of heel lang niet, waarschijnlijk nooit. Het spaarvarken is een stuk dunner geworden maar goed, we hebben weer een bescheiden bijdrage aan de economie geleverd.


De paar pauzes die wij tijdens het klussen hebben ingelast hebben we in de tuin genoten, waar het steeds meer begint te groeien en te bloeien. De dotterbloemen langs de vijver zijn nu op het hoogtepunt van hun bloei.

Wat hardlopen betreft: op 17 april 45 minuten, op 18 april 70 minuten, op zondag niet want ik had de handen vol aan de voorbereidingen op het verjaardagsfeest. De Lenteloop aan de Laan van Poot heb ik daardoor ook gemist.

Maar op de zonnige maar koude maandagavond heb ik weer meegetraind met een niet al te omvangrijke Groep 7, onder de bezielende leiding van Arie. Er stonden drie series van 5 x 30 seconden in 5 km tempo (dus behoorlijk pittig) op het programma. Mijn ichsias-achtig pijn in bil- en heupstreek ten spijt, heb ik daar volop aan mee kunnen doen.

Geen opmerkingen: