vrijdag 17 april 2015

Op een lente-ochtend in het westduinpark...


De komende maand is wat mij betreft de mooiste maand van het jaar, in ieder geval wat natuurschoon betreft. Je ziet het buiten, in tuinen, parken en duinen al met de dag veranderen, alles ontknopt en ontbloeit. En je hoort overal vogels zingen, vooral in de ochtendstond. Nachtegalen heb ik nog niet gehoord, maar die verwacht ik nog vóór het weekend.




Het weer werkt ook mee natuurlijk. Ideale omstandigheden om hard te lopen: maandag drie kwartier, dinsdag 65 minuten en woensdag 75 minuten. Maar ondanks het feit dat ik deze week maar liefst drie keer heb (hard)gelopen, ging het niet van een leien dakje. Afgelopen woensdag waagde ik het zelfs niet met de groep mee te lopen, zo stroef voelde ik mij. Dat werd dus een solo-trip. Maar toch heb ik wat op het schema stond (vijf keer zes minuten) keurig geïmiteerd, ook al gingen de tempo's stroef, met pijnlijke benen en 'plekkie ergens in de onderbil'.



Vandaag ga ik weer de stoute loopschoenen aantrekken, maar eerst moet er nog van alles gebeuren. Vooral boodschappen doen! Dit weekend vieren we thuis een verjaardag, wat betekent dat ik de Lenteloop aan de Laan van Poot moet overslaan. En er zijn nog veel meer huiselijke beslommeringen - onder meer naar de Gamma e.d. en volgende week uitgebreid schilderen, ditmaal muren en deuren - en verdere regeldingen. Oh ja, gisteravond weer geschilderd met Paul en Vincent in De Steenslag, maar ik had 'mijn avond' niet, ik kon niet lekker 'mijn ding' doen naar mijn gevoel.

Wat de loopplannen betreft: ik was te laat met het inschrijven voor The Golden Ten, maar misschien kan ik nog in Noordwijkerhout meedoen.


In ieder geval zijn er altijd momenten dat je even van buitenlucht en natuur kunt genieten. Zoals vanmorgen. Even een ommetje gemaakt naar en door de duinen wat resulteerde in bijgaande filmpjes en foto's. Spring is in the Air!

Geen opmerkingen: