donderdag 28 januari 2016

Follow the Sun


Er staat aardig wat op mijn denkbeeldige 'To Do' lijstje, het bloggen schiet er een beetje bij in.

Echter dwong die tergend strakblauwe hemel en de constant schijnende zon mij vandaag toch om naar buiten te gaan en domweg een stuk te gaan wandelen. De paden op, de lanen in, vooruit met forschen pas.

Het werd een vrij lange wandeling, ruim twee uur lang. Door de duinen, over het strand, stukje Kijkduin en andermaal strand, over de Zandmotor. Dan weer via de duinen terug naar de Puinduinen waar aanstaande zondag de roemruchte Puinduinrun wordt gelopen.

Weinig tekst vandaag, wel een impressie.


Die Puinduinrun ga ik ditmaal niet lopen, al ga ik natuurlijk wel even kijken. Zelf richt ik me meer op trainingen voor de jaarlijkse CPC. Toch weer de halve marathon die ik de laatste tien jaar nooit meer goed heb gelopen. Maar ja, het is een traditie hè, dus toch weer ingeschreven....

In een van mijn schoenendozen kwam ik weer een setje foto's tegen waaronder deze. Die foto is tijdens de laatste meters van de CPC 1986 gemaakt door Jan van der Roest. Ik strijd de laatste meters naar de finish naast Jan Ruijgrok, die nog steeds actief is als trainer van een recreatieve loopgroep bij The Hague Road Runners. En volgens mij is de man achter ons Henk Verploegh, de grote stille kracht achter onze baanploeg...



2 opmerkingen:

Hans Verbeek zei

Fijne foto's, Fred.
Als je zondag komt kijken, neem je dan wel je camera mee?

Fred zei

Zeker Hans, ik ga foto's en/of weer zo'n filmpje maken! Succes alvast!