zaterdag 8 juli 2017

Robbertje Lopen


Na de baantraining afgelopen woensdag heb ik mij rustig gehouden. Beetje gewandeld, één keer 's ochtends vroeg in de Bosjes van Pex. Het is al juli, maar toch hoor je nog vogels zingen. Maar dan moet je er wel vroeg bij zijn. Zo hoorde ik de afgelopen dagen de Zwartkop - het is een goed jaar voor deze vogel - de tuinfluiter met zijn langgerekte riedel en ook 'het bekende spul' waaronder merel, roodborst, zanglijster en winterkoning.


Vrijdagochtend krachthonk, vrijdagmiddag even naar de stad gegaan om wat rond te neuzen in de bibliotheek na een geleend boek (De Greppel van Herman Koch) te hebben teruggebracht. Het was trouwens best een goed boek, ik heb er weer een op de bonnefooi meegenomen, De Stalen Madonna van filmmaker Ate de Jong. Ben benieuwd.

Op weg naar de Action - het kopieerpapier was op - liep ik langs Café Van Beek en werd ik gewenkt door Anouk Veldhuis, dochter van vrienden van ons en met haar verloofde Eljon uitbaatster van het café. Nog even gezellig bijgepraat onder het genot van een cappucino en een Radlertje.

Vandaag (zaterdag dus) was er een feestje van clubvriend Robbert, die zestig jaar is geworden. Nou ja, feestje, hij wist er zelf niets van af. Zijn vrouw Jacqueline had geregeld dat een aantal Haag-vrienden Robbert zouden ophalen om met hem een loopje te doen. Na afloop zouden we hem naar uitspanning De Kasserie (bij Villa Ockenburgh) geleiden waar andere vrienden en familieleden hem opwachtten.


Zo geschiedde. Via Gall en Gall fietste ik vanmiddag naar het verzamelpunt aan de Wijndaelweg. Van daaruit liepen we in een rustig duurlooptempo naar de Vruchtenbuurt waar Robbert woont. Een vlag markeerde het betreffende huis.


Alles ging volgens plan. Na een dorstlessertje in de tuin liepen we met Robbert via een omweg, onder andere via Meer en Bosch, terug naar landgoed Ockenburgh, waar we zowel de camping als het zogeheten Hyacintenbos doorkruisten. Onze gids Chrit stond op een aantal plekken stil om ons bijzonderheden over de lokaties te vertellen en over de rol die de Romeinen daar ooit hadden gespeeld.



Al met al hebben we toch zo'n tien kilometer gelopen. Op het terras van De Kasserie genoten we nog lang van de drankjes en versnaperingen.


Geen opmerkingen: