zondag 3 december 2017

Na AV'40 op naar Meeuwen en Makrelen!


Komende week, op zaterdag om precies te zijn, wordt voor de 22ste keer de Meeuwen- en Makrelenloop gehouden. Inmiddels ook alweer een traditie. Het verhaal wil dat deze loop een uit de hand gelopen trainingsloop is, en die sfeer heeft de loop nog steeds. Wel een heel zware trainingsloop (10 EM die voor 95% over het soms mulle strand gaan) maar geen uitslagen. Wel gebakken vis en (erwten)soep na afloop en een makreel 'voor thuis'.

Hoe dan ook een populaire loop, maar er is een vrij strikte deelnemerslimiet van pakweg 600 deelnemers. Je moest er dus snel bij zijn en ook dit jaar is de inschrijving gelukt.


De afgelopen keren heb ik een min of meer cartoon-achtige tekening mogen maken voor de M&M loop, in 2014, 2015 en 2016. Eigenlijk is het een beetje uit meligheid ontstaan, in 2014 schreef ik een blogje over de M&M loop maar had niet zo snel een plaatje bij de hand dus maakte ik zelf maar een tekeningetje. Iemand suggereerde om 'm naar de organisatoren te sturen. Dat deed ik en ze vonden 'm leuk genoeg om te plaatsen.



Dit jaar weer iets gepoogd maar weet niet of die wordt gebruikt. In ieder geval wacht ik met publiceren tot na de M&M loop a.s. zaterdag.

Vandaag ook nog even gelopen. Dat was bij AV40 in Delft. Goed om 'de loop' er in te houden. Geen grote afstand, zeven kilometer slechts maar er kon ook voor 14 km worden gekozen.

Ik ging er op een ouderwetse manier heen, namelijk in de bolide van Jan Wierenga die nog twee heren meenam: Jan Groeneveld en Paul Wobbe. Onderweg regende het flink, terwijl de hele wereld in een grauwsluier van mist en wolken was gehuld. Niet echt prettig weer op zijn zachtst gezegd. Echter nadat de loop van start ging (om 11:00 uur) werd het droog.

Het loopje heb ik volbracht, maar had wat lichte fysieke problemen waardoor de rem er na zo'n vier kilometer op ging. Uiteindelijk kwam ik in ruim 39 minuten over de meet. Maar goed, echt slecht is dat ook weer niet (voor mij). Er is gelopen en dat is het voornaamste.


Na het douchen en omkleden gezellig warme chocolademelk gedronken in de kantine van AV'40, met de beide Jannen en Paul, Michel en Hizkia. Daarna terug naar huis.

Geen opmerkingen: