vrijdag 10 mei 2019

Sporty Friday


De afgelopen week alleen maandag en woensdag getraind, voor mezelf. Dan heb ik het over lopen. Maandag ruim een uur met wat korte versnellingen, woensdag twintig minuutjes. Het is niet veel maar door allerlei (privé)omstandigheden kom ik nauwelijks aan hardlopen toe.

De krachttraining ging beter, zowel woensdag als vrijdag 'drukte' ik meer kilo's dan anders (hoewel dat geen doel op zich is).


Vandaag wel even gekeken naar de baantraining van de vrijdaggroep, en van de warming up onder regie van Maarten een paar foto's gemaakt. En zelfs een groepsfoto!
Ook even met de stopwatch gekeken hoe hard er over de 200 meters werd gelopen: de snelsten zaten zo rond de 40 seconden.

Zelf niet meegedaan omdat ik mijn krachten wilde sparen voor de avond. Achteraf vraag ik mij af of dat zin heeft gehad.

Hoe dan ook: deze vrijdagavond deed ik voor het eerst sinds een paar weken weer mee aan een loopje. Dat was de Omloop Ter Heijde.

Met Pierre en Ton van der P. reden we in de auto van laatstgenoemde naar Ter Heijde, bij Monster.

Ruim op tijd (meer dan een uur voor de start) waren we bij sportcomplex 'De Wieleped' waar we ons konden omkleden en naderhand douchen. Vervolgens liepen we naar dorpshuis De Vrondel voor het afhalen van het startnummer.

Er kon 5 of 10 kilometer worden gelopen. We hadden alle drie voor de vijf kilometer ingeschreven. Ook trainer Arie en Peter C. die er al waren, Ilja, Marije en nog een aantal Haag-leden. Met hen deden we nog een korte warming up. Om 19:30 was de start. Ditmaal had ik mijn chip van tevoren aan mijn schoen bevestigd, want ik wilde voorkomen dat ik chiploos de wedstrijd zou ingaan. Zoals dat vorig jaar gebeurde. Toen kwam ik niet in de uitslagen.


Nu gingen de eerste twee kilometers eigenlijk best redelijk, maar eenmaal op het strand ging het falikant mis. Pierre passeerde mij daar en liep richting vloedlijn waar het zand ongetwijfeld harder en dus goed beloopbaar zou moeten zijn. Dus ik achter hem aan. Echter was het zand deze avond overal zacht, ook langs de zee. Binnen no time ging het voor geen meter meer, zuurstofschuld en benen waaruit elk vermogen tot tempo maken was verdwenen. En dat voor zo'n kippeneindje, ik had het gevoel dat ik bezig was aan de laatste zware kilometers van een (halve) marathon. Ik sleepte mij moeizaam hijgend voort. Gesloopt kroop ik tegen de laatste opgang naar Ter Heijde op, maar eenmaal boven probeerde ik nog één lange sprint naar de finish te maken. Dat lukte, haalde nog een paar lopers in en uiteindelijk kwam ik in 33:59 minuten over de meet, zeker drie minuten langzamer dan ik verwacht had.

Maar goed, het is volbracht.

Om dit blogje toch wat positief af te sluiten heb ik dit bericht gelardeerd met enkele foto's die ik tijdens een van mijn wandelingetjes deze week maakte. Dat was op landgoed Ockenburgh, in het Hyacintenbos en op het natuurgebied Solleveld. Meer foto's in dit album.


Geen opmerkingen: